L’Arxiu Municipal d’Alzira enceta el curs portant la història de la ciutat a escoles i espais públics amb motiu dels 150 anys de la concessió del títol de ciutat

El departament municipal també inaugura també una exposició sobre la moneda valenciana i acollirà una nova conferència del cicle «Els documents d’un rei» L’Arxiu Municipal d’Alzira ha iniciat la itinerància dels panells de l’exposició «Alzira 1876–2026: 150 anys construint ciutat», una de les iniciatives del programa commemoratiu dels 150 anys de la concessió del títol de ciutat a Alzira, amb l’objectiu d’apropar la història de la ciutat a diferents públics ...Llegir »

Alzira exposa els quadres de Pinazo sobre Jaume I cedits per la Diputació

• El president de la corporació provincial, Vicent Mompó, ha visitat l'exposició ‘Jaume I: del rei a l’home. L’última victòria’, que estarà oberta fins al 26 d'octubre en el Museu Municipal d’Alzira • La mostra, que forma part de la commemoració del 750 aniversari de la mort del rei, té com a peça central la cèlebre pintura de Pinazo ‘Últims moments del Rei don Jaume I el Conqueridor en l'acte ...Llegir »

Este setembre Jaume I torna a Alzira

El Museu Municipal d’Alzira (MUMA) exposarà el quadre de Ignacio Pinazo “El rey Don Jaime entrega la espada a su hijo” (1881), cedit per la Diputació de València Alzira, 28 de juliol de 2026._ L'obra de l’artista Ignacio Pinazo, en la que es representen els últims moments del rei En Jaume el Conqueridor, es podrà contemplar al MUMA d’Alzira el pròxim mes de setembre. Dins de la commemoració del 750 ...Llegir »

L’Ajuntament d’Alzira concedix la llicència per a restaurar la Torre dels Coloms del Monestir de la Murta

Amb la concessió de la llicència, la Conselleria de Cultura pot iniciar els treballs, que s'han d'executar en un termini màxim de díhuit mesos. L'Ajuntament d'Alzira ha atorgat la llicència urbanística i ambiental per a les obres de restauració de la Torre dels Coloms del Monestir de la Murta. Les obres, promogudes per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport a través de la Direcció General de Cultura i Patrimoni, tenen ...Llegir »

Una nova exposició al MUMA reivindica la tradició pictòrica d’Alzira a través dels seus artistes

  El MUMA ha inaugurat hui l’exposició «Pinzells d’Alzira. Ahir i hui», una mostra que reunix una àmplia selecció d’obres creades per artistes alzirenys des de finals del segle XIX fins a l’actualitat. L’exposició posa en valor la rica tradició pictòrica de la ciutat i oferix un recorregut per diferents generacions de creadors. A l’acte han assistit el regidor de Patrimoni Històric, Xavi Pérez, junt al regidor de Cultura, Israel Pérez i un gran nombre ...Llegir »

Alzira reuneix vora un centenar de persones en l’edició extraordinària de l’Assemblea d’Història de la Ribera (AHR) dedicada a Jaume I

La programació del cap de setmana s’ha completat amb diverses rutes guiades i una visita al Monestir de Poblet Alzira ha acollit este cap de setmana amb un gran èxit d’assistència, l’edició extraordinària de l’Assemblea d’Història de la Ribera (AHR), dedicada a la figura de Jaume I amb motiu del 750 aniversari de la seua mort. La jornada va congregar vora un centenar d’assistents entre investigadors, especialistes, representants institucionals, membres ...Llegir »

9 de juny, Dia dels Arxius

Els arxius també protegixen drets Amb motiu del Dia Internacional dels Arxius, l’Arxiu Municipal d’Alzira se suma a la commemoració internacional #IAW2026, dedicada enguany al paper dels arxius en la defensa dels drets, la memòria i la transparència. Els arxius municipals conserven documents essencials per a la ciutadania. Padrons, expedients administratius, llicències, documents escolars, fotografies o plànols formen part d’una documentació que no només explica la història de la ciutat, ...Llegir »

L’Arxiu Municipal d’Alzira aprofundeix en els últims dies de Jaume I amb una xarrada d’Antoni Furió

Èxit de participació en la quarta conferència del cicle L’Arxiu Municipal d’Alzira va acollir ahir una nova sessió del cicle “Els documents d’un rei”, organitzat amb motiu del 750 aniversari de la mort de Jaume I, amb la conferència “L’últim any en la vida de Jaume I”, impartida pel catedràtic d’Història Medieval de la Universitat de València Antoni Furió. La conferència va oferir una reconstrucció detallada dels últims mesos de ...Llegir »

Alzira celebra la Setmana Internacional dels Museus amb activitats al voltant del 750 aniversari de la mort de Jaume I

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional dels Museus el pròxim 18 de maig, Alzira presenta un programa especial d'activitats al MUMA i altres espais patrimonials de la ciutat que es desenvoluparà del 12 al 18 de maig. Sota el lema d'enguany, «Museus que unixen un món dividit», la Regidoria de Patrimoni Històric convida la ciutadania a reimaginar el paper dels museus com a espais de memòria, d'innovació, i ...Llegir »

L’Arxiu Municipal d’Alzira celebra el Dia del Llibre amb la presentació d’una publicació propia

“De Séquia Reial d’Alzira a Séquia Reial del Xúquer”, és la nova obra de l’historiador Tomàs Peris Albentosa L’Arxiu Municipal d’Alzira ha acollit  esta vesprada la presentació del llibre De Séquia d’Alzira a Séquia Reial del Xúquer, de l’historiador Tomàs Peris Albentosa, en una jornada especial marcada pel Dia del Llibre i la festivitat de Sant Jordi, que reforça el paper de l’arxiu com a centre clau en la recuperació ...Llegir »