Alzira s’adherix a la campanya «Bon Profit!» per a potenciar el vocabulari gastronòmic en valencià i l’ús dels aliments autòctons

  • L’escola de cuina d’Idea contribuïx amb un menú amb ensalada de tomaca i oli de la Jana, arròs de l’Albufera amb ànec i arnadí amb polsim de xocolate de Torrent
  • El Serval lliura 30 lots amb els 3 productes perquè cuiners i veïns elaboren plats i els difonguen a les xarxes socials

Alzira, 22 de desembre de 2021. Alzira s’ha adherit a la campanya «Bon profit!», una iniciativa que ha posat en marxa la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), amb la col·laboració de la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat Valenciana, i que té com a objectiu potenciar el vocabulari gastronòmic en valencià i fer valdre els productes de la terra. En la campanya participen un total de 34 ajuntaments de diferents comarques valencianes a través de les seues oficines de promoció del valencià, segons ha informat l’entitat en un comunicat.

La campanya «Bon profit!», en la qual tota la ciutadania podrà participar a través d’un repte culinari, consistix en el repartiment de bosses amb tres productes valencians: arròs de l’Albufera, xocolata de Torrent i oli de la Jana. L’Ajuntament d’Alzira disposa de 30 lots en total, i segons explica el regidor de Cultura, Alfred Aranda, responsable del Servei de Normalització i Ús del Valencià, Serval, que s’encarrega de la campanya a la ciutat, «sols queden 18  lots disponibles». «Ja n’hem repartit 22, a persones interessades i als estudiants de l’escola de cuina Idea d’Alzira, que enregistraran els vídeos amb les seues receptes. Si algun bar, restaurant o particular vol participar en la campanya «Bon profit!», que s’inscriga a través del Serval abans del 30 de desembre, per correu electrònic, serval@alzira.es, o per telèfon, 962 459 250, i ja se li avisarà perquè passe a recollir el lot a l’oficina del Serval, que  inclou una botelleta  d’oli de la Jana, arròs de l’Albufera,  dues barretes de xocolata de Torrent i tres culleres de fusta», detalla Aranda.

L’alumnat de l’escola de cuina d’Idea ja ha començat la seua contribució a esta campanya amb la preparació d’un menú (https://youtu.be/p8JJIpLK4Oc) que incorpora els tres productes que promociona la campanya. Ahir cuinaren una ensalada de tomaca valenciana amb oli de la Jana, un arròs d’ànec amb foie i verdures i, per a les postres, un arnadí amb polsim de xocolata de Torrent. El vídeo es pot vore al web municipal i les xarxes socials de l’Ajuntament d’Alzira.

Així mateix, en les xarxes socials de l’FVMP es poden trobar tres vídeos de receptes realitzades per tres reconegudes cuineres valencianes, que poden servir d’exemple per a l’elaboració de receptes que incloguen els productes típics del territori valencià. Les receptes preparades són arròs amb congre, carxofes i calamars, a càrrec de Sole Ballester, del restaurant La Xata de Sole d’Ondara (https://youtu.be/BKJ3YvBNTNY); coca de dacsa amb cavalla i albergínia, per Mar Soler, del restaurant 2 Estaciones de València (https://youtu.be/E9pwdZidJTQ), i pastís d’herbes de primavera, preparat per la professora de cuina, Vanesa Bustos, (https://youtu.be/xeFtJzRUlco).

Totes aquelles persones que vulguen participar-hi, podran fer alguna d’estes receptes, o d’altres triades per elles, i pujar un vídeo o imatge del resultat de la recepta a les seues xarxes socials amb a l’etiqueta #bonprofitfvmp.