Funcions del departament
El departament d’Intervenció s’encarrega del control intern i de la fiscalització de l’activitat econòmica, financera, comptable i pressupostària de l’Ajuntament d’Alzira.
Al departament d’Intervenció li corresponen les funcions següents:
Així mateix, és competència de la Intervenció la inspecció de la comptabilitat de les societats mercantils municipals Alzira Ràdio, S.A. i Instal·lacions Esportives Alzira, S.A., d’acord amb els procediments que establisca el Ple.
La funció interventora tindrà com a objecte fiscalitzar tots els actes de l’Ajuntament d’Alzira que donen lloc al reconeixement i liquidació de drets i obligacions o gastos de contingut econòmic, els ingressos i pagaments que d’aquells es deriven, i la recaptació, inversió i aplicació, en general, dels cabals públics administrats, perquè la gestió s’ajuste a les disposicions aplicables en cada cas.
El control financer tindrà com a objecte comprovar el funcionament en l’aspecte economicofinancer dels serveis de l’Ajuntament d’Alzira i de les societats mercantils Alzira Ràdio, SA, Instalaciones Deportivas Alzira, SA i Gestora del Suelo Alzira, SA.
Tal control tindrà com a objecte informar sobre l’adequada presentació de la informació financera, del compliment de les normes i directrius que s’apliquen i del grau d’eficàcia i eficiència en la consecució dels objectius previstos.
El control financer es realitzarà per procediments d’auditoria d’acord amb les normes d’auditoria del sector públic.
El control d’eficàcia tindrà com a objecte la comprovació periòdica del grau de compliment dels objectius, així com l’anàlisi del cost de funcionament i del rendiment dels respectius serveis o inversions.
Els funcionaris que tenen a càrrec seu la funció interventora així com els que són designats per a portar a efecte els controls financer i d’eficàcia, exercixen la seua funció amb plena independència i poden demanar tots els antecedents que consideren necessaris, efectuar l’examen i comprovació dels llibres, comptes i documents que consideren precisos, verificar arquejos i recomptes i sol·licitar de qui corresponga, quan la naturalesa de l’acte, document o expedient que haja de ser intervingut ho requerisca, els informes tècnics i assessoraments que estimen necessaris.
La fiscalització externa dels comptes i de la gestió econòmica de l’Ajuntament d’Alzira i de les societats mercantils municipals és funció pròpia de la Sindicatura de Comptes.
A este efecte, l’Ajuntament d’Alzira rendirà a la Sindicatura de Comptes, abans del dia 15 d’octubre de cada any, el compte general corresponent a l’exercici econòmic anterior.
Una vegada fiscalitzats els comptes per la Sindicatura, se sotmetrà a la consideració de l’Ajuntament d’Alzira la proposta de correcció de les anomalies observades i l’exercici de les accions procedents, sense perjuí, tot això, de les actuacions que puguen correspondre a la Sindicatura de Comptes en els casos d’exigència de responsabilitat comptable.
- Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals..
- Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
- Llei Orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
- RReial Decret 500/1990, de 20 d’abril, pel qual es desenvolupa el capítol primer del títol sisé de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, en matèria de pressupostos.
- Orde EHA/4041/2004, de 23 de novembre, per la qual s’aprova la Instrucció del model normal de comptabilitat local.
- OOrde EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la qual s’aprova l’estructura dels pressupostos de les entitats locals.