Reptes i actuacions:
Repte 1. Consolidació del Riu Xúquer com eix de qualitat ambiental de la ciutat i el seu territori d'influència
– Convertir l’Hort de Redal en un gran parc fluvial periurbà
– Comunicar el conjunt de l’Anell Verd amb una xarxa ciclopeatonal
– Establir les proteccions pertinents als diferents entorns localitzats al voltant del llit fluvial
Repte 2. Establiment de mesures de mitigació multifuncional integrades de cara a events climàtics produïts per pluges torrencials
– Implementar tancs de tronades intel•ligents, per tant d’emmagatzemar i reutilitzar per a usos urbans l’excedent d’aigua de plutja
– Augmentar el drenatge d’espais urbans mitjançant la instal•lació de SUDS (sistemes urbans de drenatge sostenible)
Repte 3. Millora de la qualitat de vida de la població gràcies a una millor de l'espai públic i la qualitat urbana
– Rehabilitar el barri de LA VILA, casc històric de la ciutat d’Alzira
– Regenerar i cohesionar els barris perifèrics de a ciutat
– Millorar la qualitat urbana de l’eix central de la ciutat: peatonalització i naturació de l’entorn
– Integrar l’Anell Verd i el carril ciclopeatonal associat a l’eix perimetral de la ciutat
Repte 4. Assoliment d'una escena urbana atractiva i de qualitat a l'àmbit urbà sobre el qual es desenvolupa l'actividad comercial
– Millorar la qualitat urbana dels carrers principals de la ciutat; mitjançant una major amplària de les voreres, renovació de paviments, redistribució de les zones d’aparcament…
– Peatonalitzar carrers d’accés a la Plaça Major de la ciutat
– Renovar el disseny de la Plaça Major, per tant de recolzar la seua funció social i comercial, a dia de hui debilitada
– Recuperar de l’antic cine Colón com centre cívic i cultural
Repte 5. Aposta per la mobilitat sostenible amb la implantació d'una major xarxa ciclopeatonal
– Connectar els itineraris del parc fluvial i l’Anell Verd amb una xarxa ciclopeatonal inmediata
– Crear una circumvalació ciclopeatonal, que connecte amb els itineraris i trams ja presents, voltant tota aquesta els marges del riu Xúquer
– Millorar la interconnexio de les vies ciclopeatonals paral•leles a la carretera CV-50, reordenant l’espai públic i millorant la franja arbòria ja existent
– Continuar la via ciclopeatonal paral•lela a la CV-50 amb la Via Verda del Trenet Carcaixent-Dénia
– Executar paulatinament els trams adicionals inclosos al PMUS
Repte 6. Requalificació del viari que atravessa el medi rural com a punt de partida per a una valorització del paisatge
– Actuar sobre els dos eixos amb major càrrega cultural de la ciutat: la carretera Alzira-Carcaixent i la carretera Alzira-Corbera
– Realitzar tot tipus d’actuacions complementàries i necessàries als camins rurals, sent els àmbits prioritaris d’actuació les rodalies al PNM Murta-Casella
– Apropar l’accés a les vies verdes a partir de les zones urbanes
Repte 7. Comunicació d'Alzira amb la zona industrial de la carretera d'Albalat
– Construïr una Ronda Urbana Noroest, connectant les carreteres CV-505 i CV-43; la qual es complementarà amb barreres naturalitzades i la xarxa ciclopeatonal millorada
Repte 8. Insersió en el paisatge de totes aquelles obres de canalització i drenatge de barrancs que s'instal·len en àrees urbanes
– Habilitar una via ciclopeatonal sobre el camí perimetral d’aquells trams de canalització de barrancs localitzats a la CV-50 i la CV-572, interconnectant aquesta amb la resta de xarxa ciclopeatonal
– Dissenyar una via cilopeatonal longitudinal al nou tram de canalització, contigu a l’anterior i paral•lel al Camí de l’Arena; interconnectada amb el viari rural
– Incrementar la masa arbòria al voltant d’aquests trams de canalització, així com de les vies ciclopeatonals
Repte 9. Creació de comunitats energètiques local (CEL), per tant de revertir els beneficis de les energies revocales a la ciutadania mithançant processos enrgètics participatius i democràtics
– Instal•lar al 70% dels terrats d’edificis municipals plaques fotovoltaiques, la gestió de les quals serà responsabilitat d’una empresa adjudicatària mitjançant plec administratiu
– Fomentar la implantació d’aquest model de producció energètica als terrats de naus industrials, les quals reduïrien els costos interns i podrien compartir l’excedent energètic amb el conjunt del municipi i la ciutadania