- La participació del veïnat continua la tendència d’augment, donada la resposta rebuda
En 2022 les consultes realitzades per la ciutadania han augmentat fins aconseguir una xifra que supera el doble de l’any anterior. Amb els anys el veïnat s’ha acostumat a utilitzar la bústia ciutadana, o el correu oficial ajuntament@alzira.es per a preguntar els seus dubtes, manifestar les seues opinions, o presentar les seues queixes.
A més, enguany també s’ha experimentat un augment d’àrees o departaments consultats amb una temàtica molt variada. Com els últims anys, els més consultats han estat Serveis Públics i Policia Local enguany, seguits d’Acció Social i Gestió del territori. Pel que fa a Serveis Públics la principal preocupació de la ciutadania ha estat la neteja viària, mentre que en les consultes dirigides a la Policia Local es mostra una preocupació pels patinets. Estes dues àrees són les més consultades des de fa quatre exercicis, segons s’indica a l’informe anual de consultes de la ciutadania que realitza el Departament de Participació Ciutadana de l’Ajuntament d’Alzira.
D’altra banda en quant a respostes donades als alzirenys i alzirenyes, es manté el nivell de l’any anterior ja que des de Participació s’ha gestionat la majoria de contestacions «cada vegada més responem des d’ací les consultes que ens arriben sense necessitat de derivar-ho a altres departaments», argumenta la regidora de Participació Ciutadana, Gemma Alós. «La resposta de l’Ajuntament a la ciutadania ha sigut un dels objectius que, any darrere any, des de Participació, ens hem marcat i que s’ha anat aconseguint». En 2022, l’índex de resposta global ha sigut de quasi un 80 %. «Hem aconseguit mantindre el percentatge de resposta,pròxima al 80%. La ciutadania se sent atesa i això repercutix en el fet que arriben més consultes», explica la regidora.
Com cada any s’ha realitzat una recopilació mensual de consultes realitzades per la població per tal d’estudiar l’evolució de les intervencions en la bústia, que es poden consultar en la web municipal al següent enllaç https://www.alzira.es/serveis-municipals/participacio-ciutadana/enquestes-2/
Els resultats obtinguts s’han representat en 4 gràfics:
– GRÀFIC 1: Detalla la quantitat de consultes per mes.
– GRÀFIC 2: Consta de 12 gràfics en els quals es detallen les àrees o departaments més consultades cada mes.
– GRÀFIC 3: D’entre totes les àrees requerides per la ciutadania s’han seleccionat les 6 amb més volum d’intervencions.
– GRÀFIC 4: Es compara el volum de consultes amb el de les respostes donades als interessats en totes les àrees.
De cara a l’any 2023 es planteja un canvi de paradigma, amb la nova app de WhatsApp municipal, que inicialment permet la consulta d’informació o l’enviament setmanal de programació a la ciutat i que pròximament oferirà també dos bústies de consulta per a facilitar a la ciutadania el contacte amb el seu Ajuntament.
La primera de les bústies, anomenada Fes la teua consulta, està pensada per a que la ciutadania puga enviar les seues consultes o suggeriments de la mateixa manera que actualment ho fa en la web. La segona bústia, “La Clau consultes” està orientada a resoldre dubtes sobre tramitació administrativa.
«L’objectiu de la Regidoria de Participació Ciutadana és continuar avançant, millorar en estes respostes, millorar també les xifres i aconseguir que la majoria dels departaments, si no tots, contesten el 100 % de les preguntes. Per a això enguany hem treballat per a poder estar a l’abast de la ciutadania, d’una manera més pròxima i senzilla, perquè no podem oblidar que la ciutadania és una part fonamental de l’Administració local i l’atenció als suggeriments i les consultes ha de ser la nostra prioritat. Però també busquem que la implicació de tots els departaments municipals augmente i es done una resposta a totes les consultes ciutadanes.», declara Alós.
L’entrada en funcionament de la bústia en whastapp no implica la desaparició de la bústia ciutadana ubicada a la web.