• L’alcalde considera que esta iniciativa municipal és «fonamental» per a impulsar les noves idees de negoci • La selecció comporta l’atorgament d’un paquet d’ajuda professional, formació i promoció publicitària
La Regidoria de Desenvolupament Econòmic, Treball i Projectes Europeus ha obert el període d’inscripció per a participar durant l’any 2022 en la iniciativa «Alzira: 12 mesos, 12 empreses», que té com a objectiu impulsar de manera directa una nova empresa d’Alzira, constituïda en els cinc últims anys, a través d’un pla de màrqueting que engloba l’anàlisi, la planificació, l’organització, la difusió i el control de resultats durant un mes. L’actuació preveu dotar d’eines de màrqueting a les noves empreses i projectes de negoci amb l’objectiu d’afavorir-los i impulsar-los en les fases inicials.
L’alcalde d’Alzira i regidor d’Ocupació, Desenvolupament Econòmic, Comerç i Projectes Europeus, Diego Gómez, recorda que es tracta d’una iniciativa municipal que s’ha convocat durant els últims cinc anys i que «el que pretén és donar una línia d’ajuda per a iniciar els nous negocis i donar suport als emprenedors i les emprenedores de la nostra ciutat». Especialment, l’ajuda se centra en «la promoció, la formació i l’aplicació de les noves tecnologies en els seus negocis, fonamentalment en el tema d’ajudar-los amb eines de màrqueting i de projectes de negoci inicials per a impulsar-los en les fases primerenques». En este sentit, Gómez considera que «és interessant que la gent que ha començat els seus negocis es puga apuntar per a poder comptar amb esta promoció, que creguem que és d’interés i fonamental perquè l’economia de la nostra ciutat es puga regenerar».
La instància i documentació per a concórrer a esta ajuda s’ha de presentar en La Clau, l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament d’Alzira. Les sol·licituds hauran de presentar-se, preferentment, de manera telemàtica i, per a això, s’hi accedirà a través del portal de la ciutadania del web de l’Ajuntament d’Alzira i es buscarà en el catàleg el tràmit «Alzira, 12 mesos, 12 empreses». També es podrà fer de manera presencial a l’edifici La Clau de l’Ajuntament d’Alzira, on s’haurà de sol·licitar cita prèvia per a presentar tota la documentació necessària (més informació al 960 704 348). El termini d’inscripció es manté obert fins al 15 de novembre.
L’ajuda que rebran les empreses seleccionades per a participar en el programa «Alzira: 12 mesos, 12 empreses» de 2022 consistirà en el llançament i la promoció de l’empresa seleccionada durant un mes del pròxim any (el que se li assigne), la concessió d’un paquet de llançament i el suport de dos professionals (docent de formació i coach digital) encarregats de formar-los i promocionar-los a través de xarxes socials i la participació en entrevistes en ràdio i televisió.
El paquet de llançament inclou diferents mitjans i materials de difusió. D’una banda, la creació de material audiovisual. Amb la finalitat que l’empresa promocione la seua imatge per internet i xarxes socials, s’elaborarà per part d’un professional un vídeo de presentació de l’empresa, així com un lot de 10 fotografies. D’altra banda, durant el mes assignat es realitzarà la difusió de l’empresa a través de falques publicitàries en ràdio, bàners en diaris digitals i la participació en entrevistes i altres canals.
Les empreses seleccionades hauran de participar, així mateix, en diverses jornades professionals, en la taula «Alzira, 12 mesos, 12 empreses» de la Setmana de l’Economia, que se celebra cada any a l’última setmana de febrer; a les jornades i actes organitzats per l’Ajuntament d’Alzira relacionats amb l’activitat empresarial (networking empresarial), i a l’acte promocional de l’empresa en espai municipal o en la mateixa empresa, a petició dels beneficiaris.
A més a més, rebran formació en màrqueting digital i participaran en el pla de formació en recursos i eines de màrqueting digital impartit en les dependències d’Idea per un docent expert en la matèria, que serà l’encarregat de donar el suport a l’empresa. Esta sessió de formació es realitzarà en dos moments de l’any (primer semestre i segon semestre), i en ella s’abordaran aspectes com les anàlisis DAFO, propostes de valor i diferenciació de la competència, com enfocar el negoci en línia i fora de línia, com fer un estudi de mercat, com valorar la competència, i sobre tendències de cerca i de consum, així com eines per a analitzar la competència i el mercat, i per a millorar el producte respecte a la competència. També se’ls indicarà com dissenyar i crear un pla de màrqueting i desenvolupar una estratègia omnicanal, i rebran una classe de fotografia per a publicacions en xarxes socials. Les xarxes socials i el seu potencial seran un altre dels continguts del curs oferit a les empreses beneficiàries de l’ajuda, així com les estratègies per a la captació i l’atracció de clients. Rebran nocions sobre màrqueting i dedicaran temps a incidir en la importància d’analitzar el comportament dels clients, les plataformes per a vendre per internet i la creació d’una botiga en línia, així com en el mesurament de resultats.
Comptaran amb el reforç d’un coach digital, que els donarà suport de manera individual durant el mes de la promoció de la seua empresa. El seu objectiu principal és analitzar, crear i millorar les xarxes socials de cadascuna de les empreses seleccionades durant un mes, així com valorar la possibilitat d’obrir-los al mercat de l’e-commerce. Participaran en la fira comercial #AlziraOberta: entre totes les empreses seleccionades se sortejarà una carpa gratuïta per a exposar en la Fira Comercial, de la Tapa i de l’Automòbil, que se celebra en l’avinguda dels Sants Patrons el mes d’octubre, i en la trobada de totes les edicions del programa «Alzira: 12 mesos, 12 empreses».