“La Clau al Carrer” tanca la primera setmana en funcionament amb 100% de les cites donades 

  • L’Oficina d’Atenció Ciutadana ix al carrer cada dimecres i dijous fins al 25 de maig
  • Este projecte alzireny oferix ajuda personalitzada a la ciutadania a fer tràmits electrònics amb altres administracions

“Després de les dos primeres sessions en funcionament, els resultats d’esta iniciativa són molt satisfactoris”, ha explicat l’alcalde d’Alzira, Diego Gómez.

Divendres es va presentar en roda de premsa este projecte pilot de l’Ajuntament d’Alzira que s’anunciava la passada setmana. La regidora de modernització, Leticia Piquer ha explicat que La Clau al Carrer, s’emmarca dins d’una sèrie de accions derivades de l’agenda urbana per a cobrir necessitats de la ciutadania. “Amb l’elaboració de l’agenda urbana, es van detectar carències,  no sols amb la ciutadania més vulnerable que no pot accedir a Internet, sinó també en gran part de la població que té problemes amb el certificat electrònic, actualització d’apps o dificultat amb les diferents plataformes de les administracions, no només a nivell local, sinó autonòmic o nacional”

Amb La Clau al carrer, aquells ciutadans i ciutadanes que tenen dificultats per a fer un determinat tràmit amb altres administracions, com per exemple, demanar una cita amb la Seguretat Social o obtindre la vida laboral, poden finalitzar les seues gestions amb el suport del personal municipal.

Dimecres passat es va celebrar la primera de les sessions, al Centre Municipal d’Igualtat, i es van atendre un total de 12 persones, i dijous, a la piscina municipal es van atendre 10 persones. Totes elles van demanar cita prèvia al telèfon habilitat a tal efecte.

“La idea és eixir al carrer i ser accessibles per a tots, en horaris de matí i vesprada. Si no tenen una persona propera que els puga ajudar, que ho siga el seu ajuntament”, ha explicat la regidora. Aquells ciutadans i ciutadanes que tenen dificultats per a fer un determinat tràmit, poden acudir a este servei en el qual estaran acompanyats per un agent municipal que els ajuda a presertar-ho i  a més els dona formació per a futurs tràmits.

El servei estarà en marxa cada dimecres i dijous fins el 25 de maig de 2023. Els treballadors de la Clau i del servei d’Innovació i tecnologia impartiran esta acció formativa i d’acompanyament atenent personalment a les persones que així ho sol·liciten. Només serà necessari aportar la identificació i es farà ús de la infraestructura municipal per poder accedir a les seus electròniques. Tanmateix, caldrà demanar cita prèvia al telèfon 661522037, per tal de concertar una cita per a:

• Dimecres  de 9 a 11 hores al Centre Municipal d’Igualtat (Carrer La Sang, 20)

• Dijous de 16 a 19 hores a la Piscina Municipal, (Carrer Verge de la Murta, 53A)

Es preveu l’assistència de 300 usuaris al programa pilot, entre els quals es suposa que majoritàriament assistiran ciutadans i ciutadanes pertinents als col·lectius més vulnerables front a la digitalització, per trobar majors barreres, com puguen ser les persones grans, les dones, el col·lectiu migrant o les persones amb pocs recursos econòmics. Tanmateix, es detecta una bretxa digital important en altres col·lectius no forçosament vulnerables.