Alzira sortejarà 90 carros de la compra amb missatges en valencià entre la clientela dels xicotets comerços de la ciutat

• El Serval difon la campanya de promoció del valencià de la Diputació de València a botigues i negocis alzirenys
• Els establiments interessats es podran inscriure fins al pròxim divendres

Els clients dels comerços alzirenys de proximitat podran optar al premi d’un carret de la compra. L’Ajuntament d’Alzira posa en marxa este dimecres una campanya de promoció del valencià en el comerç, en la qual se sortejaran noranta carrets entre els clients de les botigues participants. La Regidoria de Cultura, a través del Servei de Promoció d’Ús del Valencià d’Alzira, el Serval, impulsa esta campanya, que es realitzarà al municipi gràcies als materials facilitats per la Unitat de Normalització Lingüística de la Diputació de València.

Alzira ha sigut la ciutat seleccionada per la Diputació de València per a la presentació d’esta campanya, que es realitzarà als municipis que compten amb premis a l’ús del valencià en les seues botigues sota el lema «Som de barri i de ciutat, de botiga i de mercat». L’acte de presentació de la campanya reunirà les botigues guanyadores dels premis a l’ús del valencià a Alzira i els negocis interessats a participar en esta campanya. Tindrà lloc al saló de plens de l’Ajuntament d’Alzira i comptarà amb l’actuació d’un monologuista, la presentació de la cançó de la campanya, un rap cantat per Herba Negra, un missatge de presentació a càrrec de la diputada de Normalització Lingüística, Dolors Gimeno, i la participació de l’alcalde de la ciutat, Diego Gómez.

A partir del dimecres començarà el repartiment per les botigues adherides del material de la campanya: carros de la compra amb lemes relacionats amb l’ús del valencià a les botigues, paper d’ús alimentari amb missatges promocionals i les urnes i paperetes per a la participació de la clientela. «Tenim al voltant de 90 carros molt bonics, carros de la compra enormes de color lila, roig i verd i que tenen impresos diversos eslògans de la campanya: ‘Qui és l’últim?’, ‘Espere que t’agrade’, ‘Torna quan vulgues’, ‘Bon profit’, ‘Aguarda’m per a demà’, ‘Ací tenim de tot’…, modismes molt arrelats en el nostre llenguatge», explica el regidor de Cultura, Alfred Aranda.

El termini per a la inscripció en la campanya es mantindrà obert fins a finals d’esta setmana: «Hem enviat un correu a tots els comerciants perquè es puguen inscriure. El carro de compra s’utilitza més bé a les botigues d’alimentació, però curiosament fins al moment s’han inscrit empreses molt variades, des de perruqueries fins a botigues eròtiques, tenim una demanda molt peculiar i com que s’hi han inscrit podran participar en el sorteig dels carrets de la compra», detalla el regidor.

L’objectiu de la campanya és doble: «D’una banda, fomentar la compra en el comerç de barri i fomentar l’ús del valencià, i animar totes les persones a consumir en la nostra ciutat i barri per a ajudar al xicotet comerç. D’una altra banda, és una campanya que fomenta l’ús del valencià en el dia a dia i a les botigues, que són llocs on hi ha molta interacció bé amb el venedor, bé amb altres clients, o amb proveïdors, amb la voluntat que el valencià es mantinga viu i vigent en este sector», diu Aranda.

Els clients podran participar en el sorteig dipositant una papereta amb les seues dades a les urnes repartides cada vegada que compren, fins al 19 de desembre. I així podran optar a guanyar este carret. El 20 de desembre es farà el sorteig dels 90 carrets i es comunicarà quins són els guanyadors a cada un dels establiments participants. El regidor de Cultura anima veïns i veïnes a participar en esta campanya. I anuncia que el seu departament està ultimant estos dies la tradicional campanya de promoció del valencià del Nadal.