La Diputació de Valencia cobrirà les despeses del projecte pilot d’acompanyament a la ciutadania en la tramitació electrònica
L’Ajuntament d’Alzira rebrà 5.000 euros de la Diputació Provincial de València per cobrir les despeses generades al projecte pilot de la Clau al Carrer, gràcies al qual s’ha brindat acompanyament i ajuda a la ciutadania durant més de dos mesos per tal de realitzar gestions i tràmits digitals a les seus electròniques de les diferents administracions públiques tal com hisenda, la Seguretat Social o la Generalitat Valenciana, entre altres.
El finançament arriba a través de la convocatòria de subvencions destinades a municipis amb població igual o inferior a 50.000 habitants i entitats locals menors de la província de València, per al foment, promoció i divulgació de la responsabilitat social. Des de l’Ajuntament s’ha treballat clarament per la responsabilitat social i, en este cas, s’ha enfocat a tasques de superació de la bretxa digital i de les dificultats que comporta per a gran part de la societat la tramitació telemàtica.
“Amb la Clau al Carrer, s’aposta per integrar la responsabilitat social en la nostra estratègia organitzativa i per a enfortir la prestació de serveis d’acord amb els valors de proximitat, igualtat i accessibilitat universal, amb la voluntat de convertir-nos en un referent en la prestació de serveis contribuint al desenvolupament sostenible i a la innovació social”, ha explicat el regidor de Modernització, Israel Pérez.
El projecte pilot es considera un èxit, donat que es van atorgar la pràctica totalitat de les cites disponibles, a banda d’acollir també a usuaris sense cita. Principalment s’ha sol·licitat ajuda per a obtindre la vida laboral, descarregar certificats, demanar cita a la Seguretat Social o sol·licitar l’ajuda de 200 euros per a persones amb baix nivell d’ingressos, entre altres tràmits, brindant la possibilitat a les persones que tenen dificultats amb la informàtica de fer les gestions acompanyades d’un tècnic municipal amb experiència en tramitació electrònica. Els resultats favorables i la bona acollida per part de la ciutadania, avala la possibilitat d’establir aquest servei a llarg termini.