Alzira enceta el procés per a reforçar el Servei d’Atenció domiciliària

  • L’Ajuntament obrirà una licitació per a contractar amb una empresa d’Atenció domiciliària que cobrisca horari per la vesprada i en cap de setmana

L’alcalde d’Alzira, Diego Gómez, i la regidora d’igualtat i Polítiques Inclusives, Marina Mir han comparegut este matí per a explicar en roda de premsa el procés de contractació que va a encetar-se per a donar resposta a les necessitats urgents del servei d’atenció domiciliària.

La Generalitat va encetar fa quatre anys un canvi en les polítiques social que passen per deixar de banda el model residencial per tal de fomentar l’atenció  més personalitzada als domicilis de les persones. L’Ajuntament d’Alzira té un contracte programa amb la Conselleria dins el qual es compromet a donar servei d’atenció domiciliària als dependents i persones amb mobilitat reduïda que així ho sol·liciten, persones que han augmentat de manera molt significativa després de la pandèmia.

L’alcalde ha explicat als presents que ara mateixa eixe servei es dona amb personal propi de l’ajuntament, actualment 16 treballadors i treballadores, que tenen un horari de dilluns a divendres de 8 a 15 hores.  La normativa exigeix que el servei s’amplie a l’horari de 7 a 22 hores de dilluns a dissabte. “Ara mateix els treballadors municipals són insuficients per a poder donar este servei, quan hi ha baixes, es complica molt poder arribar a tots els usuaris o incorporar noves demandes”, ha matisat l’alcalde.

En eixa tessitura, l’ajuntament planteja com a solució de gestió passar a un model mixte amb treballadors municipals d’una banda i d’altra la licitació del servei a una empresa que es faria càrrec de part de l’atenció domiciliària. En eixe sistema, s’estima que als treballadors municipals se sumarà el personal de l’empresa licitadora necessari per a prestar correctament el servei.

En este sentit la regidora d’Igualtat i polítiques Inclusives, Marina Mir ha explicat que “el nostre objectiu primordial és donar resposta com més prompte millor a les persones que necessiten eixe servei. La preocupació d’este ajuntament sempre han sigut les persones. No podem mirar cap altra banda, i cal tirar endavant ja esta licitació per a no perdre 3 mesos”

En el model mixte es diferenciarà d’una banda les persones majors i d’altra els malalts mentals i menors. En el cas de les persones majors, on hi ha mes altes i baixes i es necessita una resposta més ràpida, el servei es donaria  a través de l’empresa, mentre que l’altre bloc, malalts mentals i menors s’assumiria des de l’ajuntament.