Marta Meneu-Borja, booktuber i estudiant de Periodisme, ha resultat vencedora del Premi Llegir 2018 (dotat amb 500 €) amb l’article «Iuvenes in lectionem», on, amb humor i originalitat, fa una descripció acurada del que ella anomena «joves lectòpates». La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura ha impulsat per seté any consecutiu aquest reconeixement, amb l’objectiu de fomentar i difondre l’escriptura i la publicació d’articles sobre la importància de la lectura.
El jurat, format per l’escriptor Enric Lluch, l’ensenyant Joan Andrés Terentí, Rosa Mengual, coordinadora d’activitats de la Fundació Bromera, i Josep Antoni Fluixà, director de l’entitat, acordà per majoria destacar com a segon premi (dotat amb 300 €) «Llegir per viure», un article molt poètic de l’escriptor i ensenyant Miquel Puig Cuadau que ens parla de la capacitat que té la lectura per a fer-nos oblidar els problemes.
El tercer premi (dotat amb 200 €) ha sigut per a Salvador Ortells Miralles, director de l’Espai Joan Fuster de Sueca, per l’article «Ni Harold Bloom», on fa referència a escriptors i estudiosos de l’obra de Joan Fuster com Josep Iborra o Xavier Casp.
Durant l’acte de lliurament, que es va celebrar ahir a l’Ajuntament d’Alzira, es va atorgar també el XIII Premi d’Experiències de Foment de la Lectura, dotat amb 800 € per la Regidoria de Cultura de l’ajuntament alzireny. Aquest va recaure en el Col·legi Alborxí d’Alzira, que va presentar «Animacions lectores plurilingües: l’aventura de llegir», un projecte amb una trajectòria consolidada que implica tota la comunitat educativa en el foment de la lectura.
El segon premi, dotat amb 600 € per la Fundació Bromera, fou per a «Un passeig virtual amb Vicent Andrés Estellés», una ruta pel centre històric de València dissenyada per Lola Moreno, professora de Llengua i Literatura al Col·legi Parc Santa Ana de València, que aprofita els recursos de la xarxa per a acostar la poesia als joves.
Per últim, el XX Premi d’Experiències d’Innovació Educativa en la categoria d’Educació Infantil i Primària ha sigut per al treball titulat «Emocionant amb Picasso», del CEIP Víctor Oroval de Carcaixent i la seua AMPA, i en la modalitat d’Educació Secundària, el jurat ha concedit el guardó a «Educació en valors a través de la música», realitzat per l’IES La Senda de Quart de Poblet. En la d’Educació Especial, EPA i Ensenyaments Especialitzats, el premi ha quedat desert.