Generalitat, Diputació i Ajuntament treballen de manera conjunta en la situació de pluja a Alzira

Alzira, 16 de novembre de 2018.- A les 13.30 ha tingut lloc la compareixença als mitjans de comunicació en la que han participat l’alcalde d’Alzira Diego Gómez, el president de la Diputació, Toni Gaspar, el director general d’Emergències Jose Maria Àngel, el diputat de Carreteres Pablo Seguí i el de Bombers Josep Bort conjuntament amb els tècnics de les diferents administracions, en la que han donat compte de les actuacions que s’han portat a terme des d’este matí.

L’aigua ja ha baixat ja en totes les zones d’Alzira que han patit inundacions i les brigades de neteja estan a les zones afectades i oferint ajuda al veïnat que ho necessite.

L’alcalde d’Alzira ha indicat que “en tot moment s’ha buscat garantir la seguretat de les persones i s’ha treballat per restablir l’accessibilitat. Des de la 1 de la matinada l’Ajuntament ha rebut 70 avisos i s’ha recorregut els barris més afectats, Venècia, l’Alquenència i les Bases. En una hora i mitja han sigut més de 20.000 els afectats per una pluja molt virulenta, cosa que ha dificultat que l’avís arribara amb més temps d’anticipació”. En total s’han enregistrat més de 250 litres per metre quadrat des de les 12 de la nit fins a les 8 del matí, dels quals 110 han caigut en un breu espai de temps, la qual cosa ha creat problemes al llarg de la nit que han complicat les tasques dels serveis públics.

A més l’alcalde ha parlat de la avaluació de l’estat de les infraestructures en els pròxims dies per a valorar els desprefectes tant en les públiques com pel que fa a danys de particulars.

L’inspector en cap dels bombers, ha indicat que hi ha hagut un reforç operatiu de més de 100 efectius des d’anit, s’han realitzat 12 salvaments i s’ha treballat en l’evacuació d’aigua en la part Nord de la ciutat. Per la seua part el diputat de bombers, Josep Bort ha indicat que estan actuant a tota la comarca i la resta de la província, amb la prioritat de les persones i la posterior neteja de carrers.

A la roda de premsa també s’han actualitzat les dades de carreteres tallades, i s’ha remarcat que l’esforç s’ha centrat en les tasques per a no haver de tallar el trànsit a la carretera 510 que dona accés a l’Hospital.

12 persones i dos vehicles del 112 de la Generalitat Valenciana estan treballant en la neteja dels carrers afectats per les inundacions, i continuaran fent-ho per a recuperar la normalitat.

Per la seua part, Toni Gaspar, president de la Diputació de València, ha manifestat: “En tot moment hem estat en contacte amb l’alcalde. Les tres administracions hem estat coordinades en esta situació extraordinària i vull agrair el treball dels professionals dels serveis públics.”

Per últim el Director General d’Emergències Jose Maria Àngel ha indicat que el treball coordinat no pot evitar les pluges però si minimitzar el efectes negatius. Al llarg de tota la nit s’han seguit els protocols d’actuació i coordinació i seguirem treballant en primer lloc per les persones i en segon lloc per les infraestructures públiques i privades”

Coordinació

A les 10:00 del matí ha tingut lloc a l’Ajuntament d’Alzira la reunió de coordinació per a tractar les actuacions per tal de tornar a la normalitat el més prompte possible.

L’Alcalde d’Alzira, Diego Gómez, i els regidors de l’equip de govern s’han reunit amb el President de la Diputació, el Director General d’Emergències, el Director General de l’Aigua Manolo Aldeguer i el diputat de carreteres.

S’ha establert un grup de treball baix la direcció de l’alcalde en el que intervé Divalterra, Tragsa, Tècnics de conselleria i diputació i els departaments municipals de Serveis Públics i Gestió Urbanística i Policia Local. José Maria Angel, Director General d’Emergències ha remarcat la importància d’establir un comandament únic per a coordinar totes les institucions participants en l’operatiu.

rdp pluja