L’Ajuntament d’Alzira acorda un procés d’estabilització que reduïrà prop d’un 20% la temporalitat del funcionariat

Alzira, 27 d’octubre del 2017. L’Ajuntament d’Alzira, a través de la regidoria de Funció Pública i Organització amb l’acord unànime de la Mesa General de Negociació dels i les representants dels treballadors i treballadores municipals, han arribat a un acord per reduir l’interinatge del funcionariat.
 
Segons ha explicat Ivan Martínez, regidor responsable de l’àrea: “L’Ajuntament ofertarà 17 places per estabilitzar la plantilla i reduir la temporalitat dels funcionaris: uns 80 dels 380 funcionaris i funcionàries de l’Ajuntament són interins. La mesura està adreçada al personal de Serveis Socials i Policia Local, que és el que permet la legislació. Des d’aquest equip de govern tenim el compromís de les condicions laborals del personal municipal, en la mesura de les possibilitats. A l’acord s’ha sumat la convocatòria de places en els grups més necessaris de l’administració, per la falta de borses públiques des de fa anys: oficials obrers, conserges i auxiliars administratius. Cal dir que la major part dels interins de l’administració local tenen una antiguetat que supera fins i tot els 10 anys.”
 
Des de la regidoria de Funció Pública i Organització es vol agrair el suport unànime dels sindicats, tècnics i de l’oposició, representat en la Mesa General de Negociació, que farà possible anar complint aquests objectius. Cal dir que l’equip de govern ja va reduir en el 2016 les diferències salarials entre el personal temporal i el fixe i enguany es va incrementar els salaris als grups que menys percebeixen (AP), a més del retorn de la paga extra retallada el 2012 i l’increment per primera volta en 10 anys d’un 1% en els salaris públics.
 
Foto reunio