La CLAU ha atés un total de 22.000 persones en els seus primers huit mesos de funcionament

Alzira, 22 de març de 2017.- En passar huit mesos des de la posada en funcionament de la CLAU, Oficina d’Atenció al Ciutadà, es moment de realitzar balanç.
 
L’idea de realitzar des d’un únic punt qualsevol tramitació ha facilitat i agilitzat tant l’obtenció com la presentació de documents.
 
S’ha aconseguit l’eliminació de documentació innecessaris, a més d’afavorir les autoliquidacions, ja que es poden fer al Portal d’Autoliquidacions un total de 47 que s’abonen directament en la CLAU amb targeta de crèdit.
 
Inmaculada Onrubia, regidora de Modernització i Participació Ciutadana, valora positivament els mesos de funcionament de la CLAU: «Progressivament s’han anat incorporant nous tràmits per tal de fer més fàcil les gestions als ciutadans, fet que significa que s’estan complint els objectius inicials de fer servir l’oficina com a finestreta única». Així mateix, la regidora ha assegurat que «en estos moments estem treballant amb una sèrie d’objectius immediats per tal de seguir dotant la CLAU de majors servicis que afavorisquen el ciutadà».
 
Entre eixos objectius cal ressenyar la posada en marxa de l’enquesta de satisfacció als usuaris; la implantació d’un sistema unificat de queixes i suggeriments; cursos de formació sobre la seu electrònica i la carpeta ciutadana; posada en marxa d’un sistema d’indicadors per a avaluar la qualitat i conéixer el punt de partida per a implantar millores; crear un catàleg de serveis únic de l’Ajuntament d’Alzira; revisar i actualitzar el catàleg de serveis de l’OAC, així com adaptar-la als requisits legals que la nova Llei de Procediment 39/2015 establix per a les oficines d’assistència en matèria de registres.
 
Onrubia ressalta les dades estadístiques de l’Oficina de la CLAU: «Els resultats demostren la bona marxa d’este servici que ha atés fins al moment 22.000 persones, una mitjana de 175 per dia, des de la seua posada en funcionament, amb un temps d’espera d’uns 11 minuts i un temps mitjà d’atenció de 9».
 
Seguir millorant i facilitant els tràmits a la ciutadania és, doncs, la prioritat de cara al primer any de la CLAU, que es complirà el pròxim 1 de juny. 
 
20170321 134721 20170321 134756