L’OMIC atén 726 reclamacions i 1.949 consultes en 2014

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de l’Ajuntament d’Alzira ha atés, durant 2014, un total de 726 reclamacions, d’entre les quals destaquen les relacionades amb el sector de la telefonia. A més de les reclamacions, l’OMIC també ha atés 1.949 consultes, efectuades la majoria en l’oficina.

La regidora de Consum, Mercedes Bañeres, ha destacat: “Com cada any, les dades d’esta memòria mostren que són moltes les persones que acudixen a la nostra oficina d’atenció al consumidor a fer consultes o interposar reclamacions. Encara que majoritàriament la gent sol acudir in situ, sí que hem vist com este últim any s’han incrementat les consultes per via telemàtica respecte a anys anteriors. El motiu de la majoria de les reclamacions i consultes, com en altres exercicis, ha sigut la telefonia, que acapara el 51% de les reclamacions i el 26% de les consultes en 2014”.

Reclamacions

Al llarg de 2014 s’han registrat un total de 726 reclamacions. Del total, 694 han sigut reclamacions pròpiament dites, 26 han sigut queixes i 6 han sigut denúncies.

Respecte al mitjà de presentació, 684 s’han presentat personalment a l’OMIC, 39 s’han presentat per via telemàtica i 3 a través del Registre d’Entrada de l’Ajuntament.

El principal motiu de les reclamacions és la telefonia (51,52%), seguit dels bancs i entitats financeres, d’assegurances, el gas i les grans superfícies comercials.

Cal també destacar que la majoria d’estes reclamacions (237) han sigut positives, és a dir, s’ha arribat a un acord satisfactori entre les parts per la mediació feta des de l’OMIC. S’ha calculat l’import que han representat algunes d’estes  reclamacions positives i ha ascendit a la quantitat de 28.468,25€, si bé  la majoria de reclamacions positives no es poden quantificar, ja que es referixen a substitucions o reparacions de béns,  resolucions de contractes de servicis, etc.

Pel que fa al perfil dels reclamants, la major quantitat de reclamacions corresponen a persones d’edats compreses entre els 31 i 45 anys, mentre que els que menys han reclamat han sigut els majors de 65 anys.

Consultes

La Memòria Anual de l’OMIC constata també que s’han registrat un total de 1.949 consultes.

Del total de les consultes, 1.611 han sigut presencials, 334 via correu electrònic i 3 telefòniques. En este cas, els sectors que han acaparat la major part de les consultes han sigut els de telefonia (26,86%), seguits d’electricitat (14,01%), vendes fora de l’establiment comercial, gas i reparació i manteniment de la llar.

Audiències i gestió fulls de reclamacions

També podem destacar que s’han celebrat un total de 27 audiències en l’Ajuntament d’Alzira, totes elles virtuals. Han augmentat, si les comparem amb 2013; la majoria han sigut respecte el sector de la telefonia.

Així mateix, s’han tramitat i entregat un total de 176 talonaris de fulls de reclamacions.