- Alzira recupera les jornades presencials a la Casa de la Cultura entre el 14 i el 18 de febrer i també s’emetran per streaming
- La Vicepresidenta, Mónica Oltra, presidirà la inauguració i parlarà sobre els serveis socials com a motor econòmic
El pròxim 14 de febrer s’obrirà una nova edició de la Setmana de l’Economia d’Alzira. La vicepresidenta de la Generalitat Valenciana, Mónica Oltra, presidirà la inauguració, juntament amb l’alcalde, Diego Gómez, i el president de l’Associació Empresarial d’Alzira, Raül Tudela. Oltra aprofitarà la seua assistència per a oferir «la seua visió del treball dels serveis socials com a motor també de l’economia», indica l’alcalde.
La cita econòmica arriba a la seua catorzena edició i planteja enguany una renovació dels continguts per a fer l’ullet a les noves generacions de l’era digital, amb la programació de debats i xarrades sobre les noves professions, la comunicació 3.0 i el paper dels influenciadors (influencers). No obstant això, els continguts més tradicionals també tenen el seu lloc i, una vegada més, recorre a les veus famoses i reconegudes en l’àmbit econòmic per a atraure els assistents. «Ja tenim pràcticament tancada tota la programació de la Setmana de l’Economia, que tindrà lloc entre el 14 i el 18 de febrer i que es caracteritza per una gran diversitat de temes al voltant de la visió econòmica», explica Diego Gómez.
Entre les activitats programades, l’alcalde destaca la possibilitat de conéixer «l’experiència de Laser Food, amb Persiskin», l’empresa que ha innovat reutilitzant restes del caqui per a crear un cuir vegetal; i també la taula redona per a parlar de la reforma laboral, «el dia 16 al matí, amb la presència de les centrals sindicals i dels empresaris». «Eixe mateix dia és molt important la xarrada sobre l’escletxa econòmica, a càrrec del cap d’Economia de la Cadena SER, Javier Ruiz; serà molt interessant d’escoltar», afig l’alcalde. I del dijous dia 17 destaca l’encontre entre empreses i candidats per tal de dur a terme entrevistes laborals.
També recomana la taula redona sobre els fons europeus Next Generation, el dijous 17 de febrer a les 12.30 hores, «amb la presència del director general de Coordinació de l’Acció de Govern en aspectes de fons europeus, Juan Ángel Poyatos». I, per últim, el 18 de febrer, a les 12 h. destaca la «xarrada important sobre el futbol com a dinamitzador de les economies locals, aprofitant també que celebrem el centenari de la UD Alzira, tindrem la presència de Fernando Giner, exfutbolista i de Paco Lloret, director de Valencia Capital Radio» junt a ells estaràn Juan Antonio Sanjuán, president de la UD Alzira, i Toni Mazo, director de comunicació de Grupo Mazo.
«Hi haurà molts més temes, com la ciberseguretat, la vivenda… Esperem que esta Setmana de l’Economia, que la farem ja presencial a la Casa de la Cultura, tinga l’èxit que ha tingut en les convocatòries anteriors». Gómez ha anunciat també que les jornades es retransmetran en directe en streaming i convida a participar «totes les persones interessades en l’àmbit de l’economia, de les relacions laborals, de l’empresa i del comerç».
Alzira tornarà a ser l’epicentre econòmic, laboral i de noves tendències digitals entre el 14 i el 18 de febrer amb la celebració de la XIV Setmana de l’Economia d’Alzira. Les nombroses xarrades, ponències i taules rodones, dirigides tant a les noves generacions com al públic adult, promouran un clima d’aprenentatge compartit i enriquidor gràcies a la participació de conferenciants de gran nivell, expliquen des del Departament d’Idea, que s’encarrega de l’organització dels actes. Entre els noms més coneguts hi ha el periodista valencià Javier Ruiz, cap d’Economia de la Cadena SER, la comunicadora Samanta Villar, presentadora de 21 días i de Conexión Samanta, que oferirà el 14 de febrer a les 13 hores la xarrada inaugural «La clau de l’èxit: saber connectar», i el també mediàtic Pablo Simón, professor de ciències polítiques en la Universidad Carlos III de Madrid i analista habitual a El País, La Sexta, TVE o Cadena SER, que el 18 de febrer a les 10.30 h oferirà la conferència «Una generació entre dues crisis: de la Gran Recessió a la pandèmia».
Les inscripcions es poden fer a través del següent enllaç: XIV SE Inscripció | IDEA Alzira (idea-alzira.com). Un dels objectius que perseguixen estes jornades és oferir a l’empresariat i a la ciutadania un espai de reflexió. A més a més, s’intentarà reunir conclusions que faciliten la posada en marxa d’accions, tant des del sector públic com del privat, assenyalen des d’Idea. Estarà present també en la present edició el programa del Departament Idea «Ens movem pel comerç local», amb la participació de les dotze empreses participants este 2022.
Captar nous públics i elevar el nivell
Per a captar nous públics, i més joves, s’han programat una sèrie d’actes com són la taula redona «Creadors de contingut: YouTube, Twitch i les xarxes socials com a ferramentes de les noves professions», el 18 de febrer a les 17 h, amb la participació de populars comunicadors, influenciadors, youtubers i streamers; el repàs al programa Erasmus+, i la inclusió de temes d’actualitat com la ponència el dimarts 15 a les 17 h sobre el metavers, el debat sobre ciberseguretat (a les 18.30 h), o el paper de les xarxes socials (17 de febrer a les 9.30 h). La directora d’Idea Alzira, Carmen Herrero, destaca l’afany de millora del certamen: «Enguany tenim moltíssimes novetats, temes de moltíssima actualitat, com pot ser el metavers, la logística, la ciberseguretat, els ODS en les empreses, els influencers, o l’esport. Així que convidem a assistir a totes les persones que vulguen aprendre més. Es mantenen la dinàmica i la línia d’anys anteriors, però pensàvem que era possible incrementar un poquet el nivell, i així ho hem fet». Així mateix, ha informat de que l’acte d’entrega de premis es posposarà al 29 d’abril a causa de la pandèmia.
Consulta la programació completa ací