Alzira, 14 de febrer del 2019. L’Ajuntament d’Alzira, a través de la regidoria de Funció Pública i Organització, i el Comité d’Empresa, que reuneix als i les representants de la plantilla, han acordat diverses millores salarials i d’ajudes socials en el conveni del personal públic. En concret, s’inclouran noves ajudes socials per a tots els empleats públics que feia uns 20 anys es van perdre del conveni en relació a despeses sanitàries que s’havien perdut (ortopèdia, ulleres, etc.), així com incloure a tot el personal municipalitzat (neteja d’escoles i edificis municipals, piscina i ràdio) en les que s’atorguen als personal de la casa (estudis, instal•lacions esportives, carnets professionals…). De la mateixa manera, s’incorporaran els increments salarials a tot el personal subrogat que s’apliquen al conjunt de les treballadores i treballadors públics. Aquest acord ha estat unànim per totes les parts.
Segons ha explicat, Ivan Martínez, regidor responsable de l’àrea: “un dels nostres compromisos aquesta legislatura ha estat tractar de recuperar drets que s’han anat perdent en tota la crisi i durant les retallades que han afectat a les treballadores i treballadors públics: tant del poder adquisitiu (després d’anys de retallades i congelacions salarials) i altres drets (com les prestacions per incapacitat temporal i, com ara, les ajudes socials), eliminar la diferència salarial entre treballadors, consolidar places que estaven interines, així com tornar a activar l’oferta pública d’ocupació. Anem a continuar en aquesta línia, també de diàleg i acord amb la part sindical.”