- 53 empreses participants
- Es premiarà el millor projecte en innovació social, innovació tecnològica i l’empresa més influencer
Hui participem en la jornada que se celebra a València dins de l’#InnpulsoEmprende22, amb la presència de la regidora de modernització Leticia Piquer i la participació de l’empresa GENI 3D representant a Alzira com a empresa innovadora.
GENI 3D és una empresa creada a Alzira a l’abril de 2022, amb la finalitat d’impulsar el desenvolupament sostenible i regeneratiu del teixit empresarial d’Alzira, l’economia circular, el reciclatge i l’evolució ecosostenible dels models tradicionals de negoci. Es tracta d’un laboratori 3D amb tecnologia industrial, que realitza impressions 3D personalitzades per a particulars i servei directe a empreses.
La jornada s’ha pogut seguir EN DIRECTE a través del canal de YouTube del #redinnpulso. Alzira té la seua participació al final del primer bloc, de 9.35 a 10.50 hores.
Es tracta de l’esdeveniment més representatiu de la Xarxa Innpulso, l’objectiu de la qual és posar en valor el nostre teixit emprenedor innovador. En Coordinació amb VLC Startup Market, és una gran oportunitat de promoció per a les empreses, ja que reuneix empreses innovadores de tota Espanya.
De les 83 ciutats que formen part de la Xarxa, 53 han estat les participants en la jornada presentant, de la mà del seu alcalde, alcaldessa o regidor, a una empresa o projecte emprenedor l’estratègia del qual estiga alineada amb els valors i objectius de la missió europea de Ciutats Intel·ligents i Climàticament Neutres. Entre altres podrem escoltar els representants de municipis com Alzira o altres pobles valencians com Torrent, Ontinyent, Vila-real, Villena, Alcoi, Almussafes, Castelló, Gandia o València. Precisament, València ha sigut seleccionada recentment per la Comissió Europea com una de les 100 ciutats que assumiran el repte de ser climàticament neutres en 2030.
Les empreses i projectes de la Xarxa Innpulso que participen en la trobada, l’antiguitat de la qual no pot ser superior a tres anys, podran optar a dues distincions, una com a projecte més innovador en l’àmbit de la Innovació Social i Urbana i un altre com a Innovació Tecnològica. S’oferirà també un esment especial a l’empresa o projecte més influencer, és a dir, aquella que major interacció aconseguisca en xarxes socials.
A més, les empreses i projectes participants tindran l’oportunitat de mostrar els seus productes i serveis en un estand col·lectiu de la Xarxa Innpulso durant les celebracions del VLC Startup Market d’este cap de setmana (15 i 16 d’octubre).
Les empreses seleccionades realitzaran una breu presentació de 3 minuts i mig per tal de defensar la seua aportació a la societat.
SOBRE L’EMPRESA
- GENI 3D
- David Perepérez Ferrer
- Datos contacte: info@geni3d.net
L’activitat del negoci, a diferència de compra vendes i serveis regulars, té en tots i cadascun dels processos integrats els següents principis:
- Economia circular: Es persegueix al màxim la recuperació de béns o actius parcialment danyats, processos millorables o dissenys actualitzables per a continuar el seu ús en òptimes condicions.
- Conservació ambiental: els materials utilitzats són d’origen reciclat, orgànic i/o complementat amb deixalles reaprofitables d’altres activitats (envasos, fibres de vidre, carboni, serradures, deixalles agropecuàries i vegetals o químics). Amb això s’aconsegueix minimitzar al màxim l’impacte ambiental mentre se li proporciona eixida a components altament complexos en el seu compostatge o reciclatge.
- Indústria digital: digitalitzar un disseny, un procés o una consulta, implica la seua conservació en el temps. Proporciona il·limitada capacitat de reparació, reposició o fabricació, eliminant la necessitat d’emmagatzematge, transport, manteniments, consum energètic i generació de residus. Això es produeix gràcies a la fabricació a demanda, la qual cosa redueix en gran manera la necessitat de saturació de la cadena de subministraments per a obtindre rendibilitat.
- Valor afegit: Totes les activitats d’aquest negoci necessiten d’innovació, potenciació de la creativitat i el creixement professional de l’individu. Això suposa un empenyiment constant en recerca i desenvolupament, perquè el professional ha d’adaptar-se contínuament a la transició tecnològica i ecològica inherent al model de negoci (nous materials, noves tecnologies d’escanejat o impressió, plataformes en línia col·laboratives, formació contínua, noves vies de negoci).
- Solució dedicada al ciutadà i l’empresa: donar eixida a una necessitat urgent que permeta al ciutadà evadir els possibles problemes energètics, econòmics i fins i tot geopolítics que requereixen del transport internacional per a la seua satisfacció, en la mesura que siga possible.
Els costos d’un producte, cada vegada més, no són només el seu preu, sinó el seu impacte ambiental, energètic i social en produir-lo de nou.
Amb aquest negoci es proporciona immediatesa i velocitat, així com l’acompanyament del client durant tot el procés, tant si és viable com si no.
- Enriquiment local i nacional: potenciació dels sectors i clients associats dotant-los d’avantatge competitiu i flexibilitat per a adaptar-se als canvis actuals i esdevenidors. Impedir la destrucció del teixit econòmic local.
- EDICIÓ INNPULSO EMPRÉN | Missió de ciutats climàticament neutres
Esta convocatòria, organitzada per Xarxa Innpulso i el Ministeri de Ciència i Innovació en col·laboració amb l’Ajuntament del municipi, el centre d’innovació Les Naus i València Activa, se celebrarà en el marc de la Missió de Ciutats Climàticament Neutres
La Missió de Ciutats Climàticament Neutres té com a objectiu el secundar, promoure i guiar a 100 ciutats europees en la seua transformació sistèmica cap a la neutralitat climàtica per a 2030, convertint en centres d’innovació per a totes les ciutats.
És un esforç ambiciós i desafiador en el qual les ciutats es comprometen a transformar i treballar en benefici de la qualitat de vida i la sostenibilitat d’Europa.
A més, pretén impactar de manera positiva en la consecució d’altres objectius i metes establerts pels marcs de polítiques internacionals com l’Acord de París COP21, els ODS de l’ONU (en particular el ODS 11), l’Agenda Urbana per a la Unió Europea i la Nova Agenda Urbana d’Hàbitat III.
Esta missió declara com a necessari establir mecanismes multinivell de col·laboració i cocreació on la ciutadania pot convertir-se en agent del canvi a través d’iniciatives ascendents, innovació i noves formes de governança.
Els objectius de la missió inclouen fomentar una transició justa per a millorar la salut i el benestar de les persones, i aportar nombrosos beneficis addicionals a aquesta transició, com ara la millora de la qualitat de l’aire, la creació d’ocupació i estils de vida més saludables.
Com àmbits claus que poden abordar-se i incentivar-se per a treballar en noves solucions des d’aquesta perspectiva, es proposen:
– L’eficiència energètica, amb l’objectiu d’aconseguir les zero emissions especialment en el sector dels edificis que representa el 40% de la demanda d’energia.
– Desplegament de les energies renovables i ús de l’electricitat per a descarbonitzar totalment el subministrament energètic d’Europa.
– Una mobilitat eficient per a tots, neta, segura i accessible que incloga combustibles lliures de carboni i combustibles alternatius; la promoció del transport públic, els desplaçaments a peu i amb bicicleta; les solucions multimodals intel·ligents, la mobilitat com a servei (MaaS); i l’automatització.
– Integració de l’enfocament de l’economia circular que empra la reutilització, l’intercanvi la reparació, el recondicionament, la refabricació i el reciclatge en un sistema de circuit tancat per a minimitzar l’ús de recursos i la generació de residus, contaminació i emissions de carboni.
– Aprofitar tots els beneficis de la bioeconomia i crear embornals de carboni essencials, ja que tant les avaluacions mundials com les europees confirmen que una economia d’emissions netes zero requerirà quantitats cada vegada majors de biomassa en comparació amb el consum actual.
– Optimitzar la petjada de carboni de la societat del Gigabit a mesura que aquesta es converteix en una part cada vegada més important de la societat i l’economia