• Tindrà lloc en el divendres 4 de desembre a la Casa de la Cultura
• Les persones inscrites podran accedir a tallers on podran aprendre a elaborar currículums o fer entrevistes
La Casa de la Cultura d’Alzira acollirà aquest pròxim divendres 4 de desembre el Fòrum Connecta Labora, un espai on les persones desocupades podran postular-se al voltant de 50 ofertes de treball i realitzar tallers d’orientació on aprendre a fer entrevistes o currículums.
Fins al moment, el Fòrum Connecta Labora d’Alzira compta amb més de 300 persones inscrites que podran assistir presencialment a algun dels 10 tallers i sessions, com són els tallers d’orientació laboral i ocupabilitat, cerca d’ocupació per Internet, com elaborar un currículum o simulació d’entrevistes de treball, entre altres.
En total, 10 empreses assistiran a l’esdeveniment per a buscar personal: Eurofirms, Associació INSERIDA Ocupació, Grup SIFU, Martínez i Associats, Iriparoprink, Blat Market. British School, Decathlon, Ilunion i Juan Motilla.
Cal recordar que tant per a optar a les entrevistes de treball, com per a poder assistir als tallers, és necessari la inscripció prèvia a través de la pàgina web: https://www.connectalabora.com/.
El fòrum serà inaugurat a les 9.00 del matí pel secretari autonòmic, Enric Nomdedéu i l’alcalde d’Alzira, Diego Gómez. En la inauguració participaran també el president del Consorci de la Ribera, Pater (Pacte Territorial per a l’Ocupació en la Ribera), Oscar Navarro, el secretari general de CCOO Intercomarcal de la Ribera-La Safor, Josep Antoni Carrascosa, i el secretari comarcal de l’àrea interna d’UGT-PV, Pepe Esteve.
L’acte es realitzarà en un format semipresencial per a garantir la seguretat de les persones assistents a l’esdeveniment, a més de donar servei a tots aquells ciutadans que desitgen realitzar una entrevista de treball, participar en un taller d’ocupació o resoldre els seus dubtes sobre els serveis que ofereix Labora en un sol clic i sense eixir de casa.
Aquest Fòrum Connecta Labora s’ha organitzat en col·laboració amb el Pacte Territorial per a l’Ocupació en la Ribera.
El Servei Valencià d’Ocupació i Formació, LABORA i la Conselleria d’Economia Sostenible han représ els Fòrums Connecta LABORA amb un model semipresencial per tota la Comunitat Valenciana per a facilitar a la ciutadania la cerca de treball i fer més pròxims els serveis d’ocupació que ofereix l’administració pública.
Les sessions consistiran en webinarios que s’emetran mitjançant la plataforma Zoom. Algunes d’elles seran: la presentació dels serveis de LABORA, una sessió sobre formació i tallers relacionats amb la cerca d’ocupació. Els enregistraments permetran l’accés dels participants a una sèrie de vídeos que podran visualitzar quan ells trien. Finalment, els fòrums consistiran a posar en contacte als participants amb el personal de LABORA per a la resolució de dubtes o assessorament.
A més del fòrum d’Alzira, la trobada se celebrarà en altres tres localitats abans de la finalització de l’any 2020 a Sagunt (10 de desembre) i Castelló de la Plana (18 de desembre). Els esdeveniments continuaran realitzant-se en altres municipis durant els primers mesos de l’any 2021.
El projecte #ConnectaLABORA naix de la necessitat d’intercanviar opinions i experiències sobre les necessitats del mercat de treball en la Comunitat Valenciana i el seu propòsit és contribuir a la millora de les polítiques d’ocupació. Els fòrums reprenen la seua activitat sense perdre de vista els tres objectius principals d’aquesta iniciativa: divulgar els serveis, prestacions i polítiques de LABORA, acostar i posar en contacte a les persones amb empreses i finalment, dotar d’estratègies als participants per a millorar la seua ocupabilitat.
S’han habilitat diferents zones en els Fòrums Connecta LABORA per a garantir la seguretat de tots els participants. S’han dissenyat cinc zones, la zona entrevistes, els tallers de formació, la zona de simulació d’entrevistes de treball, la zona aula TIC i un set d’enregistrament de videocurrículums. Totes les zones s’han dissenyat per a garantir 1,5 metres de separació entre participants i la instal·lació de mampares per a protegir a totes les persones de la COVID-19.
Zona d’entrevistes
Aquests espais comptaran amb mampares de seguretat, gel hidroalcohólico en cada taula i neteja del mobiliari en finalitzar l’entrevista de cada usuari. Aquestes entrevistes es realitzaran amb cita prèvia per a evitar les aglomeracions. També existirà un taulell que oferirà assessorament laboral amb la finalitat d’ajudar els participants a preparar la seua entrevista i triar les ofertes que més s’adapten al seu perfil professional. Finalment, les entrevistes de treball estaran complementades amb entrevistes de treball virtuals. D’aquesta manera, aquells usuaris o empreses participants que no puguen acudir als Fòrums Connecta LABORA puguen participar en aquestes.
Fòrum virtual
Garantint les mesures de seguretat i amb l’objectiu d’oferir els Fòrums Connecta LABORA al major nombre de persones possibles, s’ha dissenyat un esdeveniment virtual per a evitar aglomeracions i afavorir les entrevistes entre participants i tècnics de LABORA. A través d’un webinario, un presentador dinamitzarà les intervencions i introduirà les preguntes dels espectadors.