Davant de la situació de caràcter excepcional que estem passant amb motiu del COVID-19 des de la regidoria d’Igualtat, Polítiques Inclusives i Vivenda s’han pres les següents mesures davant dels diferents col·lectius:
En relació a les persones majors, des del departament de serveis socials s’ha estat elaborant durant mesos un llistat de persones majors que viuen assoles. A més a més, hi ha coordinació amb atenció primària del centre de salut per tal d’identificar millor les persones majors i les seues necessitats, ja que moltes d’elles fan ús amb freqüència d’este servei.
Amb les derivacions d’atenció primària, coordinats amb els serveis socials i la col·laboració de Creu Roja, es pretén arribar a totes les persones majors. Tot i que en principi serà Creu Roja qui farà el gros del treball, si fora necessària alguna col·laboració més, hi ha contacte directe amb l’associació Norte Perdido i Cáritas per tal d’arribar a totes les persones evitant, en la mesura del possible, el trànsit de persones.
En quant als menors, estem a l’espera que la Generalitat Valenciana, mitjançant la Conselleria d’Educació, Cultura i Esports, articule l’ajuda directa a l’alumnat becat de servei de menjador. Des de l’Ajuntament, tot el personal de serveis socials (treballadores i treballadors socials, psicòlogues i educadores i educadors) estan estos dies telefonant a totes les famílies que atenen i tenen identificades com a famílies de risc per tal d’identificar les seues necessitats i poder-les ajudar. Qualsevol necessitat serà tractada amb les famílies. Per altra banda, s’ha parlat també amb la directora del centre de menors per a una major coordinació en cas de necessitat.
La regidora d’Igualtat, Polítiques Inclusives i Vivenda, Marina Mir, ha destacat que el personal de Serveis Socials atendrà els usuaris, en la mesura del possible, via telefònica i estan en contacte amb totes les famílies. La regidora recorda també que els principals recursos de Serveis Socials continuen funcionant com són les Ajudes d’emergència i de pobresa energètica i el servei d’ajuda a domicili el qual funciona prèvia autorització de les famílies. Es telefona tots els dies a cada família abans d’anar als domicilis per conèixer les seues necessitats. Els casos més urgents i greus sempre s’atenen. Les persones auxiliars porten les mesures d’higiene oportunes i estem a l’espera també que la Conselleria de Polítiques Inclusives i la de Sanitat envie més material d’higiene a més del que ja es disposa.