Èxit a la presentació del segell FGS del CEIP F. García Sanchiz

Més de 50 famílies van acodir ahir a la presentació realitzada pel director de l’escola del Segell fgs, un projecte innovador que adapta la metodologia del centre a les noves corrents pedagògiques.

Tal i com va explicar el director del Ceip Federico García Sanchiz, la innovació és un dels motors de canvi del sistema educatiu i un element important per millorar la qualitat i la progressiva adequació als reptes que l’evolució social planteja. Però les finalitats bàsiques de qualsevol innovació han de ser millorar l’èxit escolar de tot l’alumnat i promoure l’esforç de tots per aconseguir l’excel·lència educativa.

El segell fgs vol impulsar plans d’innovació educativa com un incentiu que s’oferte a l’alumnat per excel·lir en determinats aspectes que es consideren vitals i de gran importància en l’educació de l’alumnat. I per tal de dotar-los d’habilitats útils per encarar situacions quotidianes del dia a dia en la societat del futur.

DSC02203   DSC02204   DSC02202

Al Segell fgs es treballa en la investigació, elaboració i aplicació d’una sèrie de projectes que amplien i complementen la nostra oferta educativa.

Mirem cap el futur per a intuir les necessitats del nostre alumnat. No ens conformem amb la simple adquisició de coneixements, sinó que treballem per a desenvolupar de forma equilibrada les Intel·ligències Múltiples: ensenyant a pensar, oferint tècniques per a desenvolupar habilitats socials, treballant la intel·ligència emocional i educant en valors morals. Per aconseguir-ho em desenvolupat els següents pilars on es fonamenta el Segell fgs:

1.      Intel·ligències Múltiples.

2.      Aprenentatge Cooperatiu.

3.      Treball per Projectes.

4.      Aprenentatge Servei.

Aquests grans pilars definits al nostre Projecte Educatiu de Centre donen pas a un mètode organitzatiu basat i fonamentat en la filosofia de sis projectes:

a)      Artístic: Treball de les emocions, creativitat i composició.

b)      Medi Ambiental: Reciclatge, Mobilitat Sostenible, Energia, Hort i Paisatge.

c)      Esportiu: Valors, treball en equip, esforç i diversió.

d)      Llengües: Expressió oral i escrita en valencià, castellà i anglés.

e)      Acadèmic: Coneixements específics i adaptats a situacions reals de Ciències Naturals, Socials, Matemàtiques i llengües.

f)       Tecnològic: Utilització de tablets, PDI, taula interactiva, plataformes educatives, etc…

D’aquesta manera, els continguts assolits van sent incorporades per l’alumne, el qual posarà en pràctica, en un futur, a les seves activitats laborals, distingint-se de la resta del personal per la seua preocupació per l’ordre i la neteja.

Nota de premsa elaborada pel propi centre.