- La 5a campanya «Com més sucre, més dolç» obsequia amb dosis individuals de sucre blanc i un 30 %, de canya
- Se sortejaran 10 samarretes amb la imatge de la campanya entre els establiments inscrits
La regidoria de Cultura impulsa la cinquena edició de la campanya de promoció del valencià «Com més sucre, més dolç», que enguany pren com a motiu l’Any Fuster i que distribuirà 40.000 sobres de sucre, blanc i de canya, amb missatges «literaris» entre una quarantena de locals de restauració, bars i restaurants que s’han adherit a la campanya. Enguany, també es farà partícips de la iniciativa als casals fallers, que podran endolcir les seues reunions amb estos sobrets.
«Com més sucre, més dolç» és una iniciativa que organitza el Servei Alzireny de Promoció i Ús del Valencià, Serval, i que pretén promoure el valencià, amb la inclusió de missatges literaris en els paquetets de sucre. En esta edició s’aprofiten els aforismes de l’assagista de Sueca, Joan Fuster, de qui enguany se celebra el centenari del seu naixement, que la Generalitat Valenciana ha reconegut amb la declaració de l’any 2022 com a Any Fuster. Les dites extretes dels seus escrits s’incorporen a les dosis de sucre, de manera que es possibilita la difusió de frases senzilles i directes en valencià i plenes de sentit. És, així mateix, una activitat inclosa en el programa de la capitalitat cultural d’Alzira. Les caixetes que es repartixen entre els participants porten sucre blanc i un 30 % dels sobrets són de sucre de canya.
A més de l’obsequi, enguany se sortejaran un total de 10 samarretes amb un disseny relacionat amb la campanya entre tots els locals participants en la campanya.
Es repartiran també entre els bars 4.000 sotagots amb el logo d’Alzira Capital Cultural Valenciana 2022. «Hem inclòs una frase simpàtica amb la qual volem comunicar l’orgull de formar part de la nostra ciutat, que ha estat elegida perquè ‘Ens ho mereixem’», ha explicat el regidor de Cultura, Alfred Aranda.