Més de 2.000 clients han participat en el sorteig dels carros de compra de la campanya «Som de barri, de ciutat, de botiga i de mercat»

  • El Serval comunica als guanyadors l’obtenció del premi, que poden arreplegar al comerç on han participat
  • Aranda: «Un percentatge prou alt dels noms a les paperetes eren d’homes, fet que ens apropa a la igualtat»

Alzira, 22 de desembre de 2021. El Servei de Promoció i Ús del valencià de l’Ajuntament d’Alzira, Serval, ha recollit les urnes d’un total de 91 comerços d’Alzira que s’han adherit a la campanya de promoció del valencià a les botigues «Som de barri, de ciutat, de botiga i de mercat», impulsada pel Servei de Normalització Lingüística de la Diputació de València. S’han arreplegat més de 2.000 paperetes amb els noms dels clients i de les clientes, que han participat  en la campanya que «ha estat molt ben rebuda pels comerços i per la clientela», assegura el regidor de Cultura, Alfred Aranda.

Al llarg del matí de hui, les treballadores del Serval han telefonat a les persones que per sorteig han guanyat un dels carros de compra, perquè puguen arreplegar-lo a la botiga on dipositaren la papereta. Així mateix, els comerços participants han rebut un correu electrònic informant-los de qui és el client o clienta que ha guanyat. També han participat en el sorteig treballadors i treballadores de l’Ajuntament d’Alzira. «Cal destacar que un percentatge bastant elevat dels noms apuntats en les paperetes eren d’homes, un fet que ens apropa a la igualtat de gènere entre els consumidors», ha destacat Aranda.

Els quatre models de carros de compra de la marca Rolser inclouen expressions relacionades amb el dia a dia d’una botiga, i les bobines de paper especial per a embolicar productes alimentaris que s’han repartit «han tingut una gran acceptació per part de tots els implicats», indica.

El regidor de Cultura, Alfred Aranda, ha manifestat que esta campanya dirigida, principalment, a les botigues d’alimentació, «ha tingut una bona acollida des del primer dia i es va ampliar a altres tipus de comerços que la sol·licitaren al Serval».  L’èxit d’esta innovadora campanya s’afig al d’altres que realitza l’Ajuntament d’Alzira al llarg de l’any en diversos àmbits, i que tenen com a objectiu «la normalització de l’ús de la nostra llengua i el foment del consum en el comerç local i de proximitat. Amb resultats així, dona gust fer estes iniciatives pel valencià», comenta Alfred Aranda.

Al següent enllaç podeu consultar la llista dels premiats: https://www.alzira.es/wp-content/uploads/2021/12/Acta-guanyadors-1.pdf