TRÀMIT PER A LA MINIMITZACIÓ DE l’IMPACTE TERRITORIAL EN SÒL NO URBANITZABLE

     Tràmit per a la minimització de l’impacte territorial en sòl no urbanitzable

(Llei 1/2019, de 5 de febrer, de modificació de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, d’ordenació de l’Territori, Urbanisme i Paisatge de la Comunitat Valenciana.)

Descripció simplificada dels tràmits a seguir en la minimització de l’impacte territorial dels habitatges situats en sòl no urbanitzable.

 La  Solana

1r.- SUPÒST HABITATGES CONJUNTAS.- Actuacions de minimització de l’impacte territorial generat pels nuclis d’habitatges en sòl no urbanitzable amb una densitat igual o superior a tres habitatges per hectàrea, definida aquesta mitjançant el traçat d’un cercle de radi 56,41 m . amb centre en l’edificació objecte de la minimització.

REQUISITS:

      Les edificacions hauran d’haver estat completament acabades abans de el 20 d’agost de al 2014.

     Es troben situades en sòl no urbanitzable que gaudeixi de qualsevol tipus de protecció, han d’obtenir informe previ vinculant de l’administració amb competències afectades.

      En el cas que el nucli d’habitatges consolidat o habitatges aïllats es trobi en terreny forestal o confrontant a el mateix, es procurarà la realització de les mesures que la legislació de prevenció d’incendis forestals estableixi per a les noves urbanitzacions, edificacions i usos. El promotor ha de subscriure una declaració responsable en la qual expressi clarament que coneix i assumeix el risc existent i les mesures de protecció civil aplicables

    Si el nucli d’habitatges consolidat es trobi en una àrea inundable s’hauran d’adoptar les mesures de disminució de la vulnerabilitat i autoprotecció, d’acord amb el que estableix la Llei 17/2015, de 9 de juliol, de el sistema nacional de protecció civil i el Pla d’acció territorial sobre prevenció de risc d’inundació a la Comunitat Valenciana. El promotor ha de subscriure una declaració responsable en la qual expressi clarament que coneix i assumeix el risc existent i les mesures de protecció civil aplicables

TRAMITACIÓ:

L’ordenació detallada d’aquestes àrees es realitzarà per mitjà d’un pla especial amb el seu corresponent programa d’actuació, que ha d’incloure, almenys, els documents tècnics següents:

1.- Pla Especial

a) Memòria descriptiva de la situació actual i justificativa de la proposta

b) Plans de l’estat actual de parcel·lació, grau d’urbanització, grau d’edificació, relació amb els nuclis urbans, activitats qualificades i amb la xarxa primària d’infraestructures i serveis existents.

c) Plànol d’ordenació que efectue una delimitació geomètricament racional el perímetre de l’nucli d’habitatges consolidat que s’ha de regularitzar.

d) Estudi d’integració paisatgística

e) Estudi de viabilitat econòmica de la inversió

f) Estudis i documentació requerida per la normativa ambiental aplicable.

2.- Programa d’Actuació.

a) Projecte d’urbanització o obres públiques ordinàries a formular, que inclogui les obres d’urbanització estrictament imprescindibles per atendre les necessitats residencials existents i per a la minimització d’impactes que motiva el planejament

b) Annex en el qual es descriuran les obres a executar en l’interior de les parcel·les particulars.

c) Estudi dels costos de la implantació de serveis que resultin d’utilitat a tots els afectats, que se sufragaran en un 80% en proporció als metres quadrats de sostre de cada un dels habitatges i el 20% restant en proporció a la superfície de la parcel·la vinculada. Els porxos i les instal·lacions esportives i de piscines computen cada metre quadrat d’ocupació de sòl com a equivalent a 0,5 m2 de sostre.

d) Estudis dels costos de les obres a executar a l’interior de cadascuna de les parcel·les o edificacions particulars, que a l’ésser útils únicament a propietari, es sufragaran a càrrec seu.

e) Conveni urbanístic de gestió que reguli les relacions entre els propietaris i l’administració actuant i el procediment d’execució de la minimització que contemplarà, com a mínim, les següents determinacions:

1r Regulació dels costos derivats de la minimització de l’impacte territorial

2n Regulació de l’deure de cessió a l’administració de terra necessari per a les dotacions públiques i sòls terciaris a incorporar a la gestió de la regularització.

3r Regulació dels terminis per fer efectiva la cessió a l’administració dels sòls assenyalats en el número anterior, en funció, si escau, de les fases d’urbanització que es compleixin segons l’apartat 6 següent.

NOTA: Els propietaris hauran de participar necessàriament en l’execució de l’programa, de manera voluntària o forçosa, havent d’abonar, en tot cas, la retribució a l’urbanitzador en metàl·lic.

2º.- SUPÒSIT HABITATGE INDIVIDUALIZADA.- Actuacions de minimització de l’impacte territorial generat per un habitatge en sòl no urbanitzable amb una densitat inferior a tres habitatges per hectàrea, definida aquesta mitjançant el traçat d’un cercle de radi 56,41 m. amb centre en l’edificació objecte de la minimització.

REQUISITS:

– Previ. Obtenir de Ple de la Corporació la declaració de situació individualitzada de minimització d’impacte territorial, han de presentar amb la sol·licitud, la documentació acreditativa de la impossibilitat d’inclusió en un àmbit de minimització d’impacte territorial generat pels nuclis d’habitatges en el sòl no urbanitzable amb una densitat igual o superior a tres habitatges per hectàrea.

– Informe vinculant de la conselleria o conselleries amb competència en urbanisme i paisatge i inundabilitat quan estigui situada en una zona inundable, atorgant tràmit d’audiència als propietaris confrontants i efectuant un període mínim d’exposició pública de vint dies

– En el cas que l’habitatge aïllat objecte de la minimització d’impacte territorial es trobin en terreny forestal o contigu a aquest, s’ha de procurar la realització de les mesures que la legislació de prevenció d’incendis forestals estableixi per a les noves urbanitzacions, edificacions i usos.

– En el cas que l’habitatge es trobi en una àrea inundable, les administracions competents han d’exigir l’adopció de mesures de disminució de la vulnerabilitat i autoprotecció, tot això d’acord amb el que estableix la Llei 17/2015, de 9 de juliol, de el sistema nacional de protecció civil i el Pla d’acció territorial sobre prevenció de risc d’inundació a la Comunitat Valenciana.

TRAMITACIÓ:

Demana una llicència de minimització d’impacte territorial i d’ocupació a l’ajuntament a la qual ha d’adjuntar un estudi d’integració paisatgística, una anàlisi de les afectacions i riscos ambientals i mesures correctores proposades per evitar-los, un projecte bàsic, on es descrigui la situació actual de l’edificació i les obres que resultin necessàries per al compliment de les obligacions per dotar de serveis urbanístics bàsics i d’incorporació de mesures d’integració paisatgística.

3r.- EFECTES DE L’ACTUACIÓ DE MINIMITZACIÓ DE L’IMPACTE TERRITORIAL

En un termini màxim de quatre anys des de l’obtenció de la llicència de minimització de l’impacte territorial, la persona interessada ha de sol·licitar a l’ajuntament la llicència d’ocupació de les obres de la minimització aportant el corresponent certificat de finalització de les obres de minimització d’impacte territorial, així com la resta de documents tècnics necessaris.

Els habitatges existents, una vegada concloses les infraestructures programades per a la minimització de l’impacte territorial, podran ser legalitzades mitjançant la sol·licitud de la preceptiva llicència d’obres de legalització a l’efecte d’acreditar que l’immoble compleix el que estableix el pla especial de l’actuació de minimització d’impacte territorial o en el tràmit individualitzat per un sol habitatge. En aquests supòsits no són d’aplicació els requisits per als habitatges unifamiliars que regula l’article 197.b de Llei 1/2019, de 5 de febrer, de modificació de la Llei 5/2014, de 25 de juliol.

Un cop legalitzada l’habitatge, es podrà tramitar la seva llicència d’ocupació.