UNITAT D’ATENCIÓ MUNICIPAL A LA DEPENDÈNCIA
És un servei professionalitzat que desenvolupa un conjunt d’actuacions destinades a donar a conéixer els ciutadans i les famílies els seus drets, els procediments a seguir i les prestacions disponibles davant d’una situació de dependència.
REQUISITS D’ACCÉS
– Residència efectiva en el municipi d’Alzira.
-Trobar-se en un dels graus de dependència segons es recull en la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de Promoció de l’Autonomia Personal i l’Atenció a les Persones en Situació de Dependència.
SOL•LICITUD I DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR
- Model d’imprés normalitzat.
- NIF / DNI
- Certificat d’empadronament.
- Informe de salut.
Documentació addicional segons les circumstàncies del sol·licitant:
- Fotocòpia del llibre de família (sols per a menors de tres anys)
- Fotocopia de la sentència d’incapacitació judicial.
- Fotocòpia del reconeixement de discapacitat.
Tota la informació i els impresos necessaris es troben en l’enllaç següent: www.bsocial.gva.es
PRESTACIONS I SERVEIS DE PROMOCIÓ I ATENCIÓ A LA DEPENDÈNCIA
El catàleg de serveis i prestacions establerts en la normativa comprén els següents:
- Servei de teleassistència.
- Servei d’atenció domiciliària.
- Centre de dia.
- Centre de nit.
- Residències
- Prestació econòmica per a cures en l’entorn familiar i suport a cuidadors no professionals.
- Prestació econòmica vinculada a un servei concertat i privat.
- Prestació econòmica d’assistència personal.
UBICACIÓ DEL SERVEI D’ATENCIÓ A LA DEPENDÈNCIA
Seu dels Serveis Socials Municipals
C/Rambla, s/ n
Tel 96 245 59 26
INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA
Les sol·licituds de reconeixement de la situació de dependència i del dret a les prestacions del sistema es podran presentar al centre social: C/ Rambla s/n. Tel 96 245 59 26 amb cita prèvia.