OMIC

 Què és l’OMIC?

 Qui som?

 On estem?

 Com contactar?

 Qui pot reclamar davant de l’OMIC?

 Com podeu reclamar en l’OMIC?

 Com realitzar les consultes?

 NO admetem

 Documents   


 

 Què és l’OMIC? 

És una oficina que depén de l’Ajuntament, i té com a funció la informació, ajuda i orientació als consumidors i usuaris per a l’adequat exercici dels seus drets. 

L’OMIC d’Alzira, a més de la informació, Du a terme altres funcions com són: 

  • Recepció i tramitació de reclamacions i denúncies

 

 Qui som? 

L’equip professional del teu OMIC: 

Michel Sánchez Amat 
Gestor OMIC 
Tel. 96 245 92 71 omic@alzira.es


 

 On estem? 

La nostra oficina es troba situada en Plaça Capella de la Sang núm. 1, dins del Mercat de la Vila: 

OMIC
Pl. Capella de la Sang, 1
Mercat de La Vila
46600 Alzira.


 

 Com contactar? 

  • Personalment en l’oficina amb cita prèvia.
  • Telefonant als números 96 245 92 71 i 96 240 04 50.
  • Pot remetre’ns la seua consulta també a través del correu electròni

 

 Qui pot reclamar davant de l’OMIC? 

Tot consumidor o usuari QUE RESIDISCA A ALZIRA O QUE RECLAME CONTRA UNA EMPRESA O COMERÇ UBICAT A ALZIRA. 

Segons la legislació, consumidor o usuari és tota persona que adquirix alguna cosa o utilitza algun servici per al seu propi consum, utilització o gaudi. 

Si els productes o servicis són adquirits per persones o empreses per a ser incorporats a processos de producció, transformació, comercialització o prestació de servicis a tercers, estes persones o empreses no són considerades legalment com a consumidors.


 

 Com podeu reclamar en l’OMIC? 

  • Personalment en la OMIC
  • Pel registre d’entrada de l’Ajuntament 
  • Remetent la reclamació per correu postal o electrònic. 

(Si acudix a l’OMIC abans d’efectuar la reclamació, l’informarem i assessorarem respecte d’això). 

1. Ha d’acreditar-se amb el seu nom, DNI, adreça i telèfon de contacte. 

2. Ha d’identificar, clarament, l’establiment o empresa a què reclama, amb el seu nom i adreça. 

3. Detallar breument les causes de la reclamació i, sobretot, concretar el que se sol·licita. 

4. Acompanye la seua reclamació amb fotocòpies de tots els documents que posseïsca (factures, contractes, resguards, etc.).


Si és possible, abans d’acudir a l’OMIC, sol·licite els Fulls de Reclamacions en l’establiment. En ella podrà exposar el motiu de la seua queixa i l’altra part podrà donar la seua versió dels fets. No oblide que tots els comerços i empreses de servicis han de tindre els dits Fulls de Reclamacions a disposició dels seus clients. 

Si desitja omplir el formulari per a presentar una reclamació, polse ací:  (27 kb)


 


 Com realitzar les consultes? 

En l’OMIC s’atenen totes les consultes relacionades amb temes de consum, informant-lo sobre els seus drets com a consumidor. 

  • Personant-se en l’Oficina
  • Telefònicament
  • Per correu electrònic o a través de fax.
  •  

Les consultes seran ateses en el mateix moment pel nostre personal qualificat que l’informarà i assessorarà en tot moment, llevat que per la complexitat de la mateixa siga necessària la consulta d’altres organismes. 

Si desitja realitzar la seua consulta a través d’Internet, polse ací:  (13 kb)


 

 NO admetem 

No admetem en l’OMIC els assumptes següents: 

  • Reclamacions per la compra d’un producte o servici realitzades per comerciants, professionals o empresaris ja que no actuen com a consumidors finals segons l’article 1 de la Llei 26/1984 General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris. Estos professionals podran acudir a la seua Associació Professional o a la Cambra de Comerç.
  • Reclamacions per compres de productes o servicis de particular a particular perquè no són temes de consum ja que el venedor o prestador del servici no es dedica professionalment a això, per tant, hauran d’acudir a un assessor o advocat.
  • Arrendaments urbans (contractes de lloguer entre particulars)
    No és un tema de consum perquè no hi ha professionalitat en cap dels contractants. No obstant això, podem informar-lo i assessorar-lo segons la Llei 29/1994, d’Arrendaments Urbans.
  • Reclamacions contra l’Administració Pública
    En este cas haurà de dirigir-se al servici públic de l’Administració corresponent: Seguretat Social, Hisenda, Trànsit…
  • Reclamacions en què falte el document probatori de la relació contractual: contracte, factura, tiquet…
    No podem fonamentar una reclamació només amb la paraula del consumidor.

 

 Documents  

Formulari de reclamació  (27 kb)
Formulari de consulta  (13 kb) 
 

 


 

 Guia de Compra Segura en Internet  

http://www.indi.gva.es/va/web/consumo/recomendaciones-destacadas