La Diputació executa les obres d’ampliació i millora de la seguretat viària de la travessia del polígon Albalat a Alzira

L’actuació, que compta amb un pressupost de 1,5 milions d’euros, contempla l’ampliació a 20 metres de l’amplària del primer tram, a fi de poder incorporar voreres d’emergència, voreres i un carril bici per a garantir la circulació segura de qualsevol tipus d’usuaris.

Alzira, 21 de septiembrede 2018.- L’Àrea de Carreteres de la Diputació de València està duent a terme les obres d’ampliació i millora del primer tram de la CV-505 al seu pas pel polígon industrial Carretera d’Albalat, a Alzira. L’objectiu de l’actuació és augmentar la seguretat en la circulació tant dels vehicles, molts d’ells pesats, com dels vianants i ciclistes que transiten per ella diàriament per a acudir als seus centres de treball o a la zona comercial contigua i que no compten amb espais segurs per a això.

I és que en l’actualitat, la CV-505 al seu pas pel polígon a Alzira, disposa d’una secció de a penes 7 metres d’ample, sense voreres ni encreuaments habilitats per al trànsit de vianants, i amb accessos directes al llarg de tot el traçat, i possibilitat de gir a esquerres. Les obres se centren en l’adequació del primer tram de la travessia, en el que es concentra el major ús terciari, i que queda comprés entre la rotonda situada a l’inici de la pròpia CV-505 i la rotonda d’encreuament amb l’Avinguda dels Drets Humans. Tal com va explicar el Diputat de Carreteres, Pablo Vaig seguir, qui ahir va estar visitant les obres acompanyat de l’alcalde, Diego Gómez, “la actuació impulsada per la Diputació de València busca augmentar la seguretat viària en tot el tram, per a la qual cosa no sols es va a ampliar l’amplària de la travessia a fi de millorar la circulació i dotar-la de voreres per al trànsit segur dels vianants, sinó que també es van a reordenar els accessos i, dins de l’aposta de la diputació per la mobilitat sostenible, es va a incorporar un carril bici de manera que ciclistes i vehicles no hagen de compartir espai”.

En concret, el projecte contempla l’ampliació a 20 metres de l’amplària total de la travessia, la creació de voreres amb arbratge en ombra a un costat i a l’altre, la construcció d’un carril ciclopeatonal i la reordenació de la calçada que passarà a comptar amb una amplària de 10 metres i estarà formada per dos carrils de 3,50 metres, separats per una mitjana d’un metre d’amplària i delimitats per voreres d’emergència d’un metre a cada costat. Així mateix, es van a remodelar les interseccions existents, impedint els girs a esquerres, i a generar unes altres de noves per a facilitar la circulació dels vehicles pesats i autobusos.

El pressupost total de l’actuació és de 1.546.481 EUR i el termini d’execució de 9 mesos, amb la qual cosa es preveu que estiga finalitzada entre els mesos de febrer i març. L’alcalde d’Alzira, Diego Gómez, va expressar la seua satisfacció per l’execució d’una obra que va qualificar de “muy necessària per a tots els veïns i vecinas” de la població, ja que, tal com va declarar “se tracta d’una carretera molt antiga, sense voreres d’emergència i sense zones de seguretat per als vianants, i que suporta un elevat tràfic de vehicles pesados”. La millora de la travessia es completarà en breu amb la construcció de la nova glorieta a l’entrada del polígon Albalat. Un projecte que compta amb una inversió superior als 800.000 euros i que l’Àrea de Carreteres de la Diputació de València confia a poder començar abans de final d’any.  

Pablo Seguí va avançar que el seu departament treballa, també a Alzira, en la millora d’una intersecció en la carretera de Corbera que està identificada com a Tram d’Alta Concentració d’Accidents. El Diputat va expressar que l’objectiu és solucionar-ho en el curt mitjà termini, “sieguint -va declarar- amb la nostra aposta per prioritzar les actuacions que milloren la seguretat viària enfront de les grans obres faraòniques, que s’han quedat paralitzades amb l’objectiu de poder dur a terme totes estes actuacions menors quant a pressupost o abast d’actuació però que en realitat solucionen un problema major, com és el de la seguretat vial”.

IMG 9722