Des de la Regidoria de Modernització, Participació Ciutadana i Transparència, es va considerar posar en marxa el projecte Obrim l’Ajuntament d’Alzira com una acció formativa, de fomentar la participació ciutadana i els serveis públics per mitjans electrònics.
Cal dir que este projecte és innovador, ja que és la primera vegada que es fa una formació a la ciutadania sobre els tràmits que pot fer davant de l’Ajuntament i el funcionament de les eines electròniques, que esta administració posa a disposició de la ciutadania.
Este projecte inclou tres tipus d’accions formatives, depenent del col·lectiu al qual van destinats; en este cas han estat oferits als empleats públics, persones físiques i jurídiques, amb l’objectiu de millorar les tasques destinades a cadascun dels col·lectius; més agilitat i comoditat a l’hora de gestionar documentació i/o tràmits per part dels professionals i persones jurídiques, i és clar, facilitar també als ciutadans les gestions i tràmits davant l’Administració pública de manera electrònica.
Inma Onrubia, regidora de l’àrea responsable, declara estar molt satisfeta amb la resposta de la població: “Més de 80 persones han participat en el curs Carpeta Ciutadana i Seu Electrònica, malgrat que moltes sol·licituds quedaren fora d’esta primera convocatòria, ja està treballant-se per obrir un altre període i continuar realitzant-se el curs. Vull felicitar l’equip que ha fet possible complir amb l’objectiu marcat, i que ha suposat la continuïtat del programa formatiu”.
Des del departament, s’ha considerat convenient la repetició d’esta acció formativa, durant els mesos d’octubre i novembre, per tal d’atendre el número de sol·licitants a l’espera de realitzar el curs.