- Finalitza la primera etapa del projecte pilot La Clau al carrer que ha acompanyat a la ciutadania durant 2 mesos
“La Clau al carrer” és el nom d’este projecte que es presentava el passat mes de març amb l’objectiu d’ajudar a fer tràmits electrònics amb altres administracions a les persones que tenen una major dificultat per a portar-los a terme.
En total han estat 16 sessions cada dimecres al matí des del Centre Municipal d’Igualtat i els dijous de vesprada des de la Piscina Municipal. Recordem que es requeria cita prèvia per motius d’organització del servei, que un total de 138 persones van demanar a través del telèfon habilitat a l’efecte. A més, vora 20 ciutadans i ciutadanes van ser ateses sense cita pels treballadors de la Clau i del servei d’Innovació i tecnologia, responsables de l’acompanyament i l’atenció personalitzada.
La valoració inicial després d’esta primera etapa, així com el nivell de satisfacció dels usuaris és positiva i el plantejament de cara al futur és poder continuar amb esta iniciativa d’una manera permanent i millorada per a poder arribar als diversos barris de la ciutat en horaris accessibles per als alzirenys i alzirenyes, explicava el Departament d’Innovació i Tecnologia responsable del projecte.
El perfil dels assistents marca una tendència majoritària de dones (69%) en una franja d’edat dels 35 al 65 anys, un 71%. Molt inferiors són les franges de menors de 35 anys, que representen un 16€ o les de majors de 65 anys que no arriben al 10% de la ciutadania. Cal destacar que el percentatge de població migrant que ha demanat el servei es correspon amb el 19% dels casos atesos.
Pel que fa als tràmits més demandats destaquen: La tramitació del Bo Cistella de la Compra de 90€, l’ajuda de 200€ atorgada per Hisenda, la sol·licitud de la Vida Laboral, el tràmit per a sol·licitar la firma digital Clave i l’explicació sobre el seu funcionament, obtindre cita a la Seguretat Social i al INSS o demanar certificats d’antecedents sexuals
La Clau al carrer
Cada vegada les tramitacions de les diverses administracions públiques requerixen un major nivell de coneixements informàtics i domini de la tecnologia, per això hi ha part de la població que es troba amb grans dificultats a l’hora de poder obtindre un certificat, demanar cita amb la seguretat social o sol·licitar una subvenció. En el cas dels tràmits municipals, els usuaris poden acudir a l’Oficina d’Atenció Ciutadana, La Clau, per a rebre este acompanyament, però en el cas de sol·licituds de la Generalitat o qualsevol altra administració, es fa necessària una ajuda per a la tramitació.
La creació de “La clau al carrer”, adopta la forma de projecte pilot per tal de testejar un futur servei permanent. El projecte pretén apropar a la ciutadania a l’administració local i fomentar l’administració electrònica, amb l’objectiu principal de trencar la bretxa digital.
La iniciativa és conseqüència del treball fet al llarg de l’any passat el voltant de l’Agenda Urbana. Arrel de l’elaboració del Pla d’acció local, es van detectat diverses carències relacionades amb la digitalització. Per això es van plantejar els projectes «P13_Administració eficient i connectada amb la ciutadania» i «P14_ Connecta alzira, territori intel·ligent i sostenible» per a impulsar la transparència de la gestió pública i el govern obert, millorar l’accessibilitat a la informació pública, i sensibilitzar i capacitar a la ciutadania perquè puguen exercir el paper actiu que els correspon com a ciutadans i ciutadanes.