L’Ajuntament d’Alzira, a través de la Regidoria de Funció Pública i Organització, juntament amb els representants de les treballadores i treballadors en la Mesa General de Negociació reunida ahir ha acordat per unanimitat l’oferta d’ocupació pública del 2018, que inclou la reducció dels i les funcionàries interins de la plantilla amb més de tres anys d’antiguitat, que beneficiarà 30 places de l’administració local. Aquesta mesura se suma al pla d’estabilització aprovat l’any passat que incloïa 18 treballadores i treballadors. D’aquesta manera es complirà un dels compromisos de totes les parts de reduir la temporalitat en l’administració i garantir els llocs de treball.
Segons ha manifestat Ivan Martínez, regidor responsable de l’àrea: «des de l’equip de govern agraïm la predisposició de totes les parts per a arribar als màxims acords possibles. Es tracta d’una passa important per tal de donar estabilitat i procurar una carrera professional a les treballadores i treballadors de l’Ajuntament. A això cal sumar que durant aquest mes hem acomplit amb l’altre gran acord amb els i les representants sindicals, que ha estat la promoció de 29 auxiliars administratius/ves a gestores administratius/ves. A més a més, en aquest ple del mes d’octubre, es votarà que les i els treballadors públics puguen percebre el 100% de la seua retribució estant de baixa mèdica; poc a poc hem anat recuperant drets que van estar erosionats durant les retallades».