Els projectes europeus en què treballa IDEA han suposat un increment de la visibilitat de l’Agència en l’àmbit europeu, del nombre de visites de delegacions d’altres països a conéixer les activitats d’esta i del nombre de jóvens alzirenys interessats a millorar la seua formació, coneixement d’idiomes i oportunitats de treball. Programes com “Erasmus per a Jóvens Emprenedors”, “Eurodisea”, “Youth can do it” o “Training Course Social Media” impulsen la mobilitat europea dels jóvens d’Alzira com a ferramenta per a l’adquisició de coneixements i habilitats que els permeten desenrotllar-se personalment i professionalment. Gràcies a estos projectes, s’han aconseguit 24 mobilitats en 2014.
L’Oficina SMAC d’Alzira, en el seu primer any d’activitat, va gestionar 314 demandes i va atendre 500 treballadors procedents de 47 municipis. Este servici ha permés reduir el temps d’espera i evitar la caducitat en les accions d’acomiadament.
IDEA també és Agència per al Foment de la Innovació Comercial (AFIC) des de 2004; en este vessant cal destacar que, en 2014, la Conselleria d’Economia, Indústria, Turisme i Ocupació va fer entrega al departament del reconeixement “AFIC d’Honor”, per la seua estreta col·laboració amb la Direcció General de Comerç, i l’impuls d’actuacions de caràcter promocional per a la dinamització del comerç de la ciutat.
Les novetats en l’àmbit de comerç han sigut la campanya “Alzira, Ciutat Comercial”, en col·laboració amb l’Associació Empresarial d’Alzira, i “Alzira Shopping Night”, els objectius comuns de les quals són incentivar el consum en el xicotet comerç i atraure compradors d’altres localitats. A estes se sumen la ja consolidada Fira Comercial “Alzira Oberta”, que va celebrar la seua sexta edició, a més de la realització del taller per a comerciants «El teu comerç a un clic», l’objectiu del qual va ser difondre el lloc web de la Galeria Comercial i les seues ferramentes, per a poder posicionar en Internet els comerços. També hi ha hagut rècord de participants en el XIV Concurs d’Aparadorisme, amb 78 comerços.
La Setmana de l’Economia i l’Ocupació d’Alzira, en la seua sèptima edició, va tornar a convertir la ciutat en referent en matèria d’ocupació, formació i activitat empresarial i emprenedora.
La memòria d’actuacions 2014 d’IDEA, a més de comptar amb els apartats habituals de participació en jornades i esdeveniments, visites rebudes i entitats amb què col·labora, ha inclòs una relació de convenis firmats com a mostra de la cooperació i col·laboració amb altres entitats i organismes públics.
Cal destacar l’important creixement que ha tingut l’Agència en les principals xarxes socials; s’ha duplicat i inclús triplicat el volum de seguidors en plataformes com Twitter o Linkedin, a més de continuar sent referència en Facebook, on compta quasi amb 4.000 seguidors.