IDEA presenta la seua memòria de resultats de 2014

Els projectes europeus en què treballa IDEA han suposat un increment de la visibilitat de l’Agència en l’àmbit europeu, del nombre de visites de delegacions d’altres països a conéixer les activitats d’esta i del nombre de jóvens alzirenys interessats a millorar la seua formació, coneixement d’idiomes i oportunitats de treball. Programes com “Erasmus per a Jóvens Emprenedors”, “Eurodisea”, “Youth can do it” o “Training Course Social Media” impulsen la mobilitat europea dels jóvens d’Alzira com a ferramenta per a l’adquisició de coneixements i habilitats que els permeten desenrotllar-se personalment i professionalment. Gràcies a estos projectes, s’han aconseguit 24 mobilitats en 2014.

L’Oficina SMAC d’Alzira, en el seu primer any d’activitat, va gestionar 314 demandes i va atendre 500 treballadors procedents de 47 municipis. Este servici ha permés reduir el temps d’espera i evitar la caducitat en les accions d’acomiadament. 

IDEA també és Agència per al Foment de la Innovació Comercial (AFIC) des de 2004; en este vessant cal destacar que, en 2014, la Conselleria d’Economia, Indústria, Turisme i Ocupació va fer entrega al departament del reconeixement “AFIC d’Honor”, per la seua estreta col·laboració amb la Direcció General de Comerç, i l’impuls d’actuacions de caràcter promocional per a la dinamització del comerç de la ciutat.

Les novetats en l’àmbit de comerç han sigut la campanya “Alzira, Ciutat Comercial”, en col·laboració amb l’Associació Empresarial  d’Alzira, i “Alzira Shopping Night”, els objectius comuns de les quals són incentivar el consum en el xicotet comerç i atraure compradors d’altres localitats. A estes se sumen la ja consolidada Fira Comercial “Alzira Oberta”, que va celebrar la seua sexta edició, a més de la realització del taller per a comerciants «El teu comerç a un clic», l’objectiu del qual va ser difondre el lloc web de la Galeria Comercial i les seues ferramentes, per a poder posicionar en Internet els comerços. També hi ha hagut rècord de participants en el XIV Concurs d’Aparadorisme, amb 78 comerços.

La Setmana de l’Economia i l’Ocupació d’Alzira, en la seua sèptima edició, va tornar a convertir la ciutat en referent en matèria d’ocupació, formació i activitat empresarial i emprenedora.

La memòria d’actuacions 2014 d’IDEA, a més de comptar amb els apartats habituals de participació en jornades i esdeveniments, visites rebudes i entitats amb què col·labora, ha inclòs una relació de convenis firmats com a mostra de la cooperació i col·laboració amb altres entitats i organismes públics.

Cal destacar l’important creixement que ha tingut l’Agència en les principals xarxes socials; s’ha duplicat i inclús triplicat el volum de seguidors en plataformes com Twitter o Linkedin, a més de continuar sent referència en Facebook, on compta quasi amb 4.000 seguidors.