Alzira, 18 d’abril de 2018.- El 21 d’abril tindrà lloc en la ciutat esportiva Jorge Martínez Aspar l’Olimpíada Escolar d’Atletisme en horari de 9 a 14 h.
Esta prova esportiva està dirigida a tots els centres escolars d’Alzira. Tot l’alumnat participarà en les modalitats de salt d’altura, salt de longitud, llançament de pes i mig fons dins de les categories de benjamins, alevins i infantils. Així mateix, en la present edició es té previst realitzar també les proves de relleus de 4×100 per col·legis en les diverses categories.
Tots els xiquets i xiquetes podran gaudir de les millores que presenta la ciutat esportiva en tots els seus espais esportius. L’organització de la prova correrà a càrrec del Club Esportiu la Rabosa amb la col·laboració del Servei Municipal d’Esports, quant a personal i infraestructura necessàries.
El foment de l’esport en edat escolar implica múltiples beneficis als nostres xiquets i xiquetes i els nostres jóvens:
1.- La pràctica habitual d’exercici físic moderat contribuïx al manteniment d’un bon estat general de salut i ajuda a estar bé, sentir-se sa i tenir vitalitat, de manera que facilita el bon funcionament dels diferents òrgans i sistemes del cos. Amb la seua pràctica habitual s’entrena el cor, el sistema respiratori, ossi i sanguini i s’afavorix el manteniment d’un bon estat d’ànim, més fort per a afrontar els problemes i contratemps del dia a dia.
2.- Com a eina en l’àmbit de la prevenció, l’exercici físic diari moderat ajuda a prevenir el sobrepés i l’obesitat, també en el cas dels xiquets i dels adolescents. Es considera fonamental evitar el sedentarisme i fomentar la realització dels trajectes curts, caminant o passejant.
3.- L’exercici físic moderat pot ajudar-nos a descansar i aconseguir una millor qualitat del somni. Afavorix la relaxació i la descàrrega de la tensió i nervis que sovint acumulen entre setmana, tant els adults com els xiquets i els adolescents. Descansar, per tant, no té per què ser sols sinònim de vesprades de sofà; canviar d’activitat, introduint algun esport, ajuda al descans físic i psicològic.
4.- Els xiquets a través de l’esport poden adonar-se del valor i de les recompenses de l’esforç continu i de l’entrenament a mitjà i llarg termini.
5.- Aprenen que aconseguir objectius requerix una etapa d’aprenentatge, sacrificis i esforç, i se’ls ajuda a entendre que no tot és immediat, ni fàcil d’aconseguir. Aprenen també que hi ha batalles que es perden, i cal ser forts per a poder afrontar-ho i coneixen de primera mà el bon sabor dels triomfs aconseguits. És una manera d’ajudar els xiquets que tenen poca tolerància a la frustració.
6.- Els esports en equip fomenten la socialització i ajuden el xiquet a compartir triomfs i derrotes i a gaudir dels sentiments intrínsecs a formar part d’un equip, a guanyar i a perdre i ajudar-se en equip per a aconseguir un objectiu comú.
7.- Amb la pràctica d’exercici físic amb la família i els amics s’ensenya als xiquets una forma de divertir-se i passar-ho bé, una alternativa més a l’ampli ventall de possibilitats d’oci. L’esport oferix la possibilitat d’introduir els xiquets i els adolescents en una alternativa d’oci sana, que poden compartir amb la família i també amb els amics.
8.- Fer esport en equip pot ser un canal més per a millorar l’autoestima de xiquets i adolescents que pel seu cos poden tenir problemes d’integració, per sentir-se massa alts o baixos, o grossos o prims.
Són sensacions que poden portar-se millor quan se senten àgils i amb capacitat per a controlar el seu cos i quan se senten segurs i integrats en la pràctica d’un esport, de forma normalitzada.
9.- La sensació de benestar immediat que produix l’exercici físic es deu a l’alliberament de les endorfines, les hormones encarregades de facilitar i generar sensació de benestar i vitalitat que ajuda a enfrontar-se als problemes amb major energia. Esta sensació respon a una explicació bioquímica que ocorre cada vegada que el cos es realitza exercici físic.
10.- L’oci esportiu prevé l’excés de temps dedicat a alternatives lúdiques sedentàries i passives. Són moltes les alternatives d’oci fàcils i còmodes que no suposen cap tipus d’activitat física ni motivació ni estimulació per als xiquets i que, realitzades de forma exclusiva i sense alternar amb altres activitats, poden facilitar el desencadenament de problemes de salut.