Hui s’ha presentat el nou dispositiu, Claudia, instal·lat a l’Oficina d’Atenció Ciutadana, La Clau. Es tracta d’un Punt automàtic de tràmits administratius que permetrà que el ciutadà que així ho vullga puga tramitar sense cues, identificant-se únicament amb el DNI.
Claudia és el nom d’este dispositiu que vol evolucionar en un futur a assistent virtual per a denominar el conjunt de serveis automatitzats i pròxims a la intel.ligència artificial, que aniran incorporant-se a l’Ajuntament. A més, naix de la suma de Clau, Digital Alzira, adoptant una nomenclatura pròxima, fàcil de recordar i que personifica el tràmit electrònic, Claudia.
Les noves tecnologies de la informació i les comunicacions han fet que es conformen plataformes tecnològiques que afavorixen el canvi de relació entre Administració i la ciutadania. «La millora en la prestació dels serveis públics demana obrir les possibilitats que oferim al ciutadà ampliant els serveis i la forma de fer-los-els arribar. A més, és una manera de fer accessible l’administració electrònica als usuaris més vulnerables a nivell tecnològic, que no saben fer tràmits online o no tenen ordinador a casa», assegura la regidora de Modernització, Leticia Piquer.
En esta primera fase pilot només s’expediran certificats d’empadronament, i de convivència, un dels tràmits més sol·licitats per la ciutadania, que permet agilitzar les gestions i ampliar l’horari en el qual l’Ajuntament està a l’abast del ciutadà.
Este tipus de dispositiu està orientat a l’ús dels ciutadans en general i es prepararà en un futur per a la prestació automàtica de rebuts, abonament de multes municipals mitjançant el pagament amb targetes, sol·licitud d’instal·lacions municipals, targeta de transport, inscripció en cursos…
L’accés a cadascun dels serveis subministrats pel caixer ciutadà es farà fent ús únicament del DNI, que ja porta incorporat el xip mitjançant el qual la màquina identifica al usuari.