Ja hem començat l’apadrinament lector!
Aquesta activitat cooperativa, que forma part del nostre Projecte de Foment Lector, consisteix en què els alumnes de 6è ajuden als alumnes de 5 anys i els de 5é als de 1r de primària, a l’aprenentatge de la lectura. A cada alumne del tercer cicle (padrí/padrina) se li assigna un alumne de primer o infantil (fillol/a). Cal deixar clar que els padrins i padrines no ensenyen a llegir, sinó que asseguren la lectura regularment als xiquets i xiquetes que ja n’han après o que estan en aquest procés.
Els objectius que ens hem proposat amb aquesta activitat són:
– Millorar el nivell lector de l’alumnat.
– Afavorir la comunicació entre els alumnes dels diferents cicles.
– Establir i respectar el compromís d’ajuda i de cooperació entre alumnes de diferents cicles.
– Fomentar actituds d’interès envers la lectura.
– Treballar diferents estratègies de lectura.
Padrins, fillols i tutors, dediquen una sessió de treball per a preparar les activitats. Durant la realització de les mateixes, la mestra de foment lector observa el seu desenvolupament i dona un cop de mà si fa falta.
A la primera sessió conjunta, que es va realitzar aquest dijous, l’alumnat del tercer cicle va presentar l’activitat: Què és l’apadrinament?. Quines normes bàsiques s’hauran de seguir? Es van llegir els noms de les parelles i es fotografiaren junts. Es reuniren i parlaren tranquil·lament, per anar coneixent-se mútuament.
Una gran experiència que ja realitzen en altres països europeus que implantem al nostre centre per millorar l’hàbit lector.
Nota de premsa elaborada pel propi centre.