Apadrinament lector al CEIP F. García Sanchiz

Ja hem començat l’apadrinament lector!

Aquesta activitat cooperativa, que forma part del nostre Projecte de Foment Lector, consisteix en què els alumnes de 6è ajuden als alumnes de 5 anys i els de 5é als de 1r de primària, a l’aprenentatge de la lectura. A cada alumne del tercer cicle (padrí/padrina) se li assigna un alumne de primer o infantil (fillol/a). Cal deixar clar que els padrins i padrines no ensenyen a llegir, sinó que asseguren la lectura regularment als xiquets i xiquetes que ja n’han après o que estan en aquest procés.

 

la foto 2     la foto 1     la foto 3

 

Els objectius que ens hem proposat amb aquesta activitat són:

     – Millorar el nivell lector de l’alumnat.

     – Afavorir la comunicació entre els alumnes dels diferents cicles.

     – Establir i respectar el compromís d’ajuda i de cooperació entre alumnes de diferents cicles.

     – Fomentar actituds d’interès envers la lectura.

     – Treballar diferents estratègies de lectura.

Padrins, fillols i tutors, dediquen una sessió de treball per a preparar les activitats. Durant la realització de les mateixes, la mestra de foment lector observa el seu desenvolupament i dona un cop de mà si fa falta.

A la primera sessió conjunta, que es va realitzar aquest dijous, l’alumnat del tercer cicle va presentar l’activitat: Què és l’apadrinament?. Quines normes bàsiques s’hauran de seguir? Es van llegir els noms de les parelles i es fotografiaren junts. Es reuniren i parlaren tranquil·lament, per anar coneixent-se mútuament.

Una gran experiència que ja realitzen en altres països europeus que implantem al nostre centre per millorar l’hàbit lector.

Nota de premsa elaborada pel propi centre.