- La Clau ix al carrer cada dimecres i dijous fins al 25 de maig
Alzira, 22 de març de 2023.- “La Clau al carrer” té com a objectiu ajudar a fer tràmits electrònics a les persones que tenen una major dificultat per a portar-los a terme.
Cada vegada les tramitacions de les diverses administracions públiques requerixen un major nivell de coneixements informàtics i domini de la tecnologia, per això hi ha part de la població que es troba amb grans dificultats a l’hora de poder obtindre un certificat, demanar cita amb la seguretat social o sol·licitar una subvenció. En el cas dels tràmits municipals, els usuaris poden acudir a l’Oficina d’Atenció Ciutadana, La Clau, per a rebre este acompanyament, però en el cas de sol·licituds de la Generalitat o qualsevol altra administració, es fa necessària una ajuda per a la tramitació.
La creació de “La clau al carrer”, adopta la forma de projecte pilot per tal de testejar un futur servei permanent. El projecte pretén apropar a la ciutadania a l’administració local i fomentar l’administració electrònica, amb l’objectiu principal de trencar la bretxa digital.
S’iniciarà cada dimecres i dijous, des del dimecres 29 de març fins el 25 de maig de 2023. Els treballadors de la Clau i del servei d’Innovació i tecnologia impartiran esta acció formativa i d’acompanyament atenent personalment a les persones que així ho sol·liciten. Només serà necessari aportar la identificació i es farà ús de la infraestructura municipal per poder accedir a les seus electròniques. Tanmateix, caldrà demanar cita prèvia al telèfon 661522037, per tal de concertar una cita per a:
• Dimecres de 9 a 11 hores al Centre Municipal d’Igualtat (Carrer La Sang, 20)
• Dijous de 16 a 19 hores a la Piscina Municipal, (Carrer Verge de la Murta, 53A)
Es preveu l’assistència de 300 usuaris al programa pilot, entre els quals es suposa que majoritàriament assistiran ciutadans i ciutadanes pertinents als col·lectius més vulnerables front a la digitalització, per trobar majors barreres, com puguen ser les persones grans, les dones, el col·lectiu migrant o les persones amb pocs recursos econòmics. Tanmateix, es detecta una bretxa digital important en altres col·lectius no forçosament vulnerables
La iniciativa és conseqüència del treball fet al llarg de l’any passat el voltant de l’Agenda Urbana. Arrel de l’elaboració del Pla d’acció local, es van detectat diverses carències relacionades amb la digitalització. Per això es van plantejar els projectes «P13_Administració eficient i connectada amb la ciutadania» i «P14_ Connecta alzira, territori intel·ligent i sostenible» per a impulsar la transparència de la gestió pública i el govern obert, millorar l’accessibilitat a la informació pública, i sensibilitzar i capacitar a la ciutadania perquè puguen exercir el paper actiu que els correspon com a ciutadans i ciutadanes.