El Ple del Consell ha aprovat dos decrets per a la concessió directa d’ajudes urgents a causa de la DANA del 29 d’octubre, unes per pal·liar la pèrdua de béns de primera necessitat de les persones físiques, i altres per a la cobertura dels danys produïts en els municipis afectats.
La ciutadania i ajuntaments de la nostra comarca que podran acollir-se a estes ajudes són els de l’Alcúdia, Alfarb, Algemesí, Alginet, Alzira, Benifaió, Carlet, Catadau, Guadassuar, Llombai, Montroi, Montserrat, Real i Torís. En primer lloc, la dotació a les persones afectades, que és compatible amb ajudes d’altres administracions, serà de 6.000€ per vivenda i es podrà sol·licitar des de hui fins al 16 de desembre de 2024. A la sol·licitud s’ha d’aportar: el títol jurídic que habilita l’ús de la vivenda o el document probatori de residència, la declaració responsable del domicili exacte, la conformitat amb les bases, i la domiciliació bancària. També es pot incloure un certificat de l’ajuntament corresponent. Esta documentació s’ha de presentar telemàticament al portal GVA, o bé presencialment tant en els punts de coordinació de la post-emergència com en les oficines de la Generalitat, preferentment en la localitat de la vivenda.
El segon decret, dirigit als ajuntaments, inclourà una ajuda mínima inicial de 200.000€ per municipi. Esta subvenció pretén cobrir els gastos urgents i extraordinaris dels ajuntaments així com els derivats d’actuacions d’emergència inajornables,, sempre que el seu objecte siga el funcionament dels servicis públics essencials per a garantir la vida i la seguretat de les persones. Escoltem Carlos Mazón, president de la Generalitat.