Des de la regidoria de Serveis Urbans es reben diàriament una gran quantitat de missatges al servei municipal de whassap, on veïns i veïnes d’Alzira comuniquen les incidències que observen a la ciutat. Els missatges que es reben a este servei, que va entrar en funcionament en 2017, estan relacionades amb diferents assumptes com l’electricitat, la neteja, el transport urbà, els parcs, els jardins i el manteniment de la via pública, entre d’altres.
Les principals incidències que la ciutadania ha comunicat a la regidoria de Serveis Urbans i Obres Públiques mitjançant l’aplicació de whatsapp han estat en un 38% el deteriorament de la via pública, un 27% avisos per abandonament de trastos als carrers i abocadors incontrolats, un 14% per tema de fanals i enllumenat públic, un 6% per temes de jardinera, un 5% per neteja de la via pública, un 3% pel servei del transport urbà i el 7% restant referent a altres temes que no són competència de la mateixa regidoria.
En este 2022 s’han arribat als 2.500 missatges, el que fa una mitjana de 2.450 whatsapp a l’any al llarg dels cinc anys que està en funcionament este servei. Des de setembre de 2017 s’han rebut un total de 12.682 avisos.
Cal recordar que este servici de whatsapp, a través del número de telèfon 674 76 15 44, està disponible les 24 hores dels 365 dies de l’any amb un horari de resposta de dilluns a divendres de 9 h a 14 h, i els missatges que s’intercanvien entre l’Ajuntament i cada ciutadà són privats.
El regidor, Fernando Pascual, també ha destacat que: “Estem molt satisfets de la bona acollida d’este servei entre la ciutadania en estos 5 anys. Un balanç molt positiu, tant per part de la ciutadania com per la capacitat de resposta del departament”. L’edil ha afegit que: “La col·laboració dels veïns i veïnes de la ciutat ens permet reparar les deficiències i anomalies de forma ràpida i eficient”.