Claudia, el nou Punt Automàtic de Tramitació, es presenta a La Clau

Hui s’ha presentat el nou dispositiu, Claudia, instal·lat a l’Oficina d’Atenció Ciutadana, La Clau. Es tracta d’un Punt automàtic de tràmits administratius que permetrà que el ciutadà que així ho vullga puga tramitar sense cues, identificant-se únicament amb el DNI.

Claudia és el nom d’este dispositiu que vol evolucionar en un futur a assistent virtual per a denominar el conjunt de serveis automatitzats i pròxims a la intel.ligència artificial, que aniran incorporant-se a l’Ajuntament. A més, naix de la suma de Clau, Digital Alzira, adoptant una nomenclatura pròxima, fàcil de recordar i que personifica el tràmit electrònic, Claudia.

Les noves tecnologies de la informació i les comunicacions han fet que es conformen plataformes tecnològiques que afavorixen el canvi de relació entre Administració i la ciutadania. “La millora en la prestació dels serveis públics demana obrir les possibilitats que oferim al ciutadà ampliant els serveis i la forma de fer-los-els arribar. A més, és una manera de fer accessible l’administració electrònica als usuaris més vulnerables a nivell tecnològic, que no saben fer tràmits online o no tenen ordinador a casa”, assegura la regidora de Modernització, Leticia Piquer.

En esta primera fase pilot només s’expediran certificats d’empadronament, i de convivència, un dels tràmits més sol·licitats per la ciutadania, que permet agilitzar les gestions i ampliar l’horari en el qual l’Ajuntament està a l’abast del ciutadà.

Este tipus de dispositiu està orientat a l’ús dels ciutadans en general i es prepararà en un futur per a la prestació automàtica de rebuts, abonament de multes municipals mitjançant el pagament amb targetes, sol·licitud d’instal·lacions municipals, targeta de transport, inscripció en cursos…

L’accés a cadascun dels serveis subministrats pel caixer ciutadà es farà fent ús únicament del DNI, que ja porta incorporat el xip mitjançant el qual la màquina identifica al usuari.

claudia1

claudia2

cladia3