Bases convocatòria cessió parcel·les agrícoles Hort de Redal convocatòria any 2020

Hort de RedalBases Hort de Redal 2020 2023

A.- OBJECTE.
L’Ajuntament d’Alzira ha impulsat la transformació de part de la parcel·la 81 del Polígon 31 amb destinació a l’activitat agrícola dels ciutadans d’Alzira per a ús propi. Amb este projecte es pretén fomentar l’agricultura, recuperar activitats i cultius autòctons i tradicionals i afavorir la sociabilitat intergeneracional i entre diferents col·lectius. Per a esta convocatòria, donada l’existència de DOS PARCEL·LES LLIURES, i la realitat social de què han mostrat interés, se cediria a veïns i veïnes d’Alzira en general, que complisquen els requisits següents en la data en què s’hagen aprovat les bases.
B.- DESTINATARIS
1. Podran ser beneficiaris de les autoritzacions d’accés les persones físiques empadronades en el Municipi d’Alzira amb una antiguitat superior a 2 anys en la data en què s’aproven les bases, i que reunisquen en el moment de la presentació de la sol·licitud, a més de l’anterior, els requisits següents:
a. Ser major d’edat.
b. Estar al corrent en el pagament de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament.
c. No ser el sol·licitant o cònjuge o membre de la unitat familiar, titular de terrenys aptes per a activitats agrícoles en el terme municipal d’Alzira, no permetent-se la presentació de més d’una sol·licitud per unitat familiar, entenent per “unitat familiar” la composta per cònjuges o situacions assimilades, així com ascendents i descendents a càrrec, que convisquen en el mateix domicili.
C.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS.
Els interessats hauran de presentar la seua sol·licitud, per escrit en el Registre de la CLAU de l’Ajuntament d’Alzira o bé en qualsevol de les formes previstes en l’article 16.4 de la Llei 39/2015 de l’1 d’Octubre, del procediment Administratiu Comú de les administracions Públiques, i adjuntant en eixe moment la següent documentació, segons el cas:
1- Instància sol·licitant la seua participació en el sorteig per a la cessió d’una parcel·la dels Horts Comunitaris de l’Hort de Redal.
2- En cas de ser beneficiari d’una parcel·la en el moment del sorteig, haurà de justificar, abans d’accedir a ella, el compliment dels requisits adjunts:
a. Documentació acreditativa de la personalitat (DNI o document equivalent para les persones físiques)
b. Certificat d’empadronament, que justifique almenys dos anys empadronat a Alzira, en el moment de l’aprovació de les bases
pàg. 2
c. Declaració responsable de l’adjudicatari fent constar que no està incapacitat físicament per al treball hortícola i de que no és beneficiari d’una altra parcel·la en altres horts comunitaris de l’Ajuntament d’Alzira.
La documentació haurà de presentar-se en document original, o fotocòpia degudament compulsada o legalitzada.
Només es podrà presentar una sol·licitud per unitat familiar. En cas d’incompliment de l’anterior donarà lloc a la no-admissió de totes les sol·licituds presentades corresponents a la unitat familiar.
El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils, des del 7 al 20 de gener, ambdós inclosos.
Les sol·licituds presentades fora de termini no seran admeses. Igualment, seran no admeses les sol·licituds presentades que no complisquen els requisits establits a la data de la convocatòria. Si la sol·licitud presentada continguera defectes esmenables es concedirà a la persona interessada un termini de cinc dies hàbils perquè esmene la sol·licitud.
D.- PROCEDIMENT D’ADJUDICACIÓ I TERMINI DE DURACIÓ DE LES AUTORITZACIONS.
1. Una vegada haja finalitzat el termini de presentació i d’esmena de defectes, excloses aquelles sol·licituds en què es constate l’existència de dades falses i esmenades si és el cas les sol·licituds que no foren completes, es publicarà la llista definitiva de candidats, en la que s’atorgarà un número a cada candidat, des del número 1 i així successivament fins a completar el nombre total de participants. Després d’això, previ informació pública en el tauler d’anuncis municipal i en la pàgina WEB, es procedirà al sorteig públic de les 2 parcel·les.
2. En el cas de presentar-se més candidats que parcel·les disponibles, aquells sol·licitants que no siguen beneficiaris de l’atorgament d’alguna parcel·la després del sorteig, passaran a integrar una borsa de suplents ordenada pel resultat del sorteig realitzat per als sol·licitants. En els casos de renúncia o pèrdua del dret atorgat per mitjà de l’autorització per a l’atorgament de l’ús i gaudi de les parcel·les, es realitzarà una crida al següent candidat segons l’orde que ocupara en la borsa referida. La vigència de la borsa es mantindrà durant el període mínim de tres anys o en cas de convocar-se abans d’este termini nou procediment d’atorgament de parcel·les, fins en tant es constituïsca nova borsa derivada del mateix.
3. En cas d’existir menys sol·licitants que complisquen els requisits, que parcel·les a cedir, a criteri de l’Ajuntament, es podran atorgar les parcel·les que queden lliures per a col·legis, associacions, entitats i altres col·lectius sense ànim de lucre inscrites en el registre municipal d’Alzira d’Associacions, relacionats amb la prestació de servicis socials, sanitaris, activitats educatives, culturals, etc o bé altres que considere l’Ajuntament.
pàg. 3
agricultura@alzira.es · Tel. 96 245 92 69 · C/ Sant Roc, 6 · 46600 Alzira · www.alzira.es·
4. Del resultat del sorteig, s’elevarà proposta a la Junta de Govern Local, la qual dictarà una resolució administrativa per la qual s’atorguen les parcel·les agrícoles, i que posarà fi a la via administrativa.
Contra la dita resolució administrativa cabrà interposar recurs potestatiu de reposició davant de la mateixa autoritat que va dictar aquella, o si és el cas, recurs contenciós-administratiu.
– El terme de cessió serà fins al 31 de desembre de 2022, podent prorrogar-se en funció dels acords de la Junta de Govern.
E.- OBLIGACIONS I CONDICIONS D’ÚS DE LES PARCEL·LES
1.- USOS GENERALS.
Les Cessions de les parcel·les objecte d’estes bases són amb destinació exclusiva per a l’ús agrícola. La cessió es concedix en precari, podent ser revocada o modificada per l’Ajuntament per causes derivades de l’incompliment d’allò que s’ha disposat en estes bases, per les causes baix exposades, o per raons d’interés general, sense que el titular tinga dret a indemnització o cap compensació, i sense perjuí de la incoació dels expedients sancionadors a què haguera lloc, si és el cas.
2.- EXTINCIÓ DE LES CESSIONS.
Són Causes d’extinció de les cessions:
a) Caducitat per venciment del termini.
b) Per pèrdua física o jurídica del bé sobre el qual han sigut atorgades.
c) Per desafectació del bé.
d) Per mutu acord.
e) Per revocació.
f) Per resolució judicial.
g) Per desistiment o renúncia de l’autoritzat/adjudicatari.
h) Per defunció, malaltia o incapacitat sobrevinguda de l’adjudicatari.
i) Per perduda del veïnat en el Municipi d’Alzira
j) Per abandó en l’ús o cultiu de la parcel·la, durant dos mesos consecutius.
k) Per desaparició sobrevinguda de les circumstàncies que van motivar l’adjudicació.
l) Per qualsevol altra causa prevista en les condicions generals o particulars per les que es regisca la cessió.
ll) Per incompliment de les obligacions i disposicions contingudes en les presents bases o en la resolució per la qual es concedisca la corresponent cessió.
3.- CONDICIONS GENERALS D’ÚS
3.1.1. Els adjudicataris de l’ús de les parcel·les municipals vindran obligats al compliment de les següents condicions, en relació amb la utilització i gaudi que realitzen sobre els mateixos.
pàg. 4
3.1.2. Mantindre les instal·lacions que se cedixen per a l’ús, en les mateixes condicions que s’entreguen, aplicant la deguda diligència.
3.1.3. Hauran d’informar de l’Ajuntament qualsevol incidència que afecte les parcel·les o instal·lacions, ja provinguen dels altres usuaris, ja de persones terceres, alienes a l’ús d’aquells.
3.1.4. Entregar els terrenys i la resta d’instal·lacions, una vegada finalitze el termini de cessió, en condicions aptes per al gaudi de noves persones adjudicatàries.
3.1.5. Mantindre la mateixa estructura i superfície de la parcel·la que se cedix en origen, no podent-se realitzar cap tipus d’obra o tancament.
També s’abstindrà de la instal·lació de qualsevol tipus d’elements que no es destinen específicament al cultiu de la terra, com ara estructures permanents, casetes, hivernacles, bancs, caixes d’apers, etc, ni en superfície ni soterrades.
3.1.6. L’adjudicatari està obligat a executar el seu treball personalment o en el seu àmbit familiar. No es podrà cedir, prestar o arrendar a una altra persona a iniciativa de la persona adjudicatària.
3.1.7. Mantindre net de pedres, fustes, efectes, residus o terra els corredors contigus de la seua parcel·la.
3.1.8. L’ús de la parcel·la serà exclusiu per al cultiu hortícola practicat de forma ecològica, estant expressament prohibit l’ús de productes herbicides, plaguicides, adobs químics no autoritzats per la legislació vigent en matèria d’Agricultura Ecològica, segons el que establix el Reglament (CE) 834/2007, del Consell, de 28 de juny de 2007, sobre producció i etiquetatge dels productes ecològics i el Reglament (CE) 889/2008, de la Comissió, de 5 de setembre de 2008, que establix les disposicions de l’anterior i les seues modificacions posteriors.
3.1.9. No està autoritzada la caça, la captura de pardals vius, la tala d’arbres, l’eliminació de marges o talussos arbustius o qualsevol altra activitat susceptible de causar un dany en la fauna i flora de les parcel·les.
3.1.10. Està prohibit el cultiu en la parcel·la d’espècies arbòries o arbustives (excepte les ja existents a la seua entrega), així com el cultiu d’espècies vegetals o plantes degradants que provoquen un deteriorament de la terra, del sòl o del subsòl. Així mateix, tampoc es permet el cultiu de plantes psicotròpiques.
3.1.11. No està permés l’ús de l’aigua excepte per als fins a què es destina la parcel·la. No està permés el reg per inundació o a manta. Es recomana la utilització del sistema de reg localitzat per goteig. Així mateix serà de compte dels usuaris el manteniment d’estes instal·lacions. S’evitarà en tot cas, el balafiament d’aigua o la utilització de mètodes de reg que provoquen un consum anormal de l’aigua disponible.
3.1.12. Els productes cultivats hauran de tindre una finalitat de ‘consum propi o familiar’, quedant prohibida tota venda de productes hortícoles que obtinguen els
pàg. 5
agricultura@alzira.es · Tel. 96 245 92 69 · C/ Sant Roc, 6 · 46600 Alzira · www.alzira.es·
usuaris de les parcel·les municipals o qualssevol altra operació comercial que comporte un tràfic jurídic mercantil.
3.1.13. Els adjudicataris s’atindran als horaris d’obertura i tancament de l’espai on es troben les parcel·les i que seran fixats per l’Ajuntament. L’ús que correspon als beneficiaris de les cessions haurà de practicar-se dins dels horaris del mateix.
3.1.14. Tot el material necessari per al cultiu serà a càrrec del titular de la parcel·la cedida. Les ferramentes i/o materials hauran de ser portats i arreplegats cada dia d’activitat per l’autoritzat, no responsabilitzant-se en cap moment l’Ajuntament d’eventuals sostraccions o danys en les ferramentes o altres propietats dels usuaris.
3.1.15. Al finalitzar el període de cessió cada participant haurà de deixar la seua parcel·la neta i buida de qualsevol tipus d’elements, ferramentes, accessoris, etc., sense dret a indemnització alguna sobre els cultius que en eixe moment ocupen el terreny, ni sobre cap altre concepte relacionat amb les parcel·les.
3.1.16. Únicament es permet l’accés al recinte comú de les parcel·les a peu o per mitjà de bicicleta. Queda prohibida la utilització de maquinària i de vehicles agrícoles de qualsevol tipus, excepte aquells autoritzats excepcional i puntualment per l’Ajuntament.
3.1.17. La parcel·la haurà de romandre en adequat estat de conservació durant tot el període de concessió, estant sempre lliure de males herbes.
3.1.18. Els residus generats en l’activitat de cultiu seran gestionats segons les instruccions que es dicten a este efecte. Es fomentarà l’ús del compostatge.
3.1.19 Està prohibit expressament la utilització de barbacoes, la realització de focs de qualsevol tipus, així com llançar les restes generats en les parcel·les o restes de desbrossaments i neteges a altres horts o solars, i no separar correctament els residus generats per al seu posterior reciclatge.
3.1.20. L’abandó del cultiu de la parcel·la per causes injustificades durant un període superior a 2 mesos suposarà la pèrdua del mateix.
3.1.21. L’Ajuntament no es farà responsable en cap cas de la pèrdua, deteriorament o furt de la collita de l’espai concedit, quedant la viabilitat de la mateixa a l’ús cívic de l’espai en què s’enclaven les parcel·les cedides.
3.1.21. Està prohibit expressament la utilització d’equips musicals que a causa del seu volum puguen perjudicar altres usuaris o alteren la tranquil·litat de l’entorn.
3.1.22. No es permetrà utilitzar les parcel·les com a depòsit o magatzem de qualsevol tipus de material o mobiliari. Queda prohibida l’ocupació de les parcel·les amb obres o instal·lacions fixes, la instal·lació de casetes, caravanes, paelleros, quioscos, rafals, cadires, bancs o qualsevol tipus d’instal·lació a excepció de què instal·le el propi Ajuntament.
pàg. 6
3.1.23. .El Ajuntament està exempt de responsabilitats pels danys que pogueren patir o causar els usuaris derivats de l’activitat, així com dels danys que pogueren ocasionar a estos, terceres persones.
3.1.24. No es permetrà la tinença i cria de qualsevol classe d’animal o bestiar. Els animals de companyia hauran de romandre lligats per a no causar molèsties o perjuís a persones o cultius i no podran romandre sols en les parcel·les en absència de l’usuari.
3.1.25. En cas d’activitats de caràcter educatiu o social autoritzades per l’Ajuntament, els usuaris hauran de facilitar l’entrada en les zones comunes de les parcel·les als escolars o visitants que baix direcció de professors o monitors vullguen conéixer els treballs agrícoles o les produccions que es realitzen.
3.1.26. En aquelles parcel·les en què en el moment d’extingir-se l’autorització demanial existiren collites pendents de recol·lecció, estes s’entendran entregades als nous adjudicataris.
3.1.27. L’Ajuntament d’Alzira supervisarà el correcte ús de les parcel·les, per a la qual cosa inspeccionarà periòdicament les parcel·les i exigirà el compliment dels criteris i en les condicions establides en les autoritzacions.
3.1.28 Serà obligació dels usuaris l’obertura i tancament de les instal·lacions, la neteja dels vials interns i de les zones comunes, que hauran d’estar netes i lliures d’obstacles i permetre el pas en tot moment.
3.1.29. Es prioritzarà l’ús de varietats autòctones hortícoles. Es prohibix l’ús de material transgènic.
3.1.30 En el cas que la responsabilitat s’originara per danys a les instal·lacions que se cedixen per al seu ús, el dret a reclamar la corresponent indemnització s’exercirà per part de l’Ajuntament, basant-se en les normes de dret administratiu que meriten aplicables.
Si els danys o lesions es produïren sobre particulars, açò és, altres hortolans o tercers aliens a les parcel·les., la responsabilitat s’exigirà per part d’estos, basant-se en el que establix l’article 1.902 del Codi Civil.