Alzira comptarà amb 8 desfibril·ladors a les dependències municipals

Alzira, 31 de març 2017.- L’Ajuntament d’Alzira ha iniciat els tràmits per a la contractació de 7 equips desfibril·ladors fixos i un portàtil, per a dependències municipals. El contracte inclourà el manteniment i un curs de formació inicial SVB, Suport Vital Bàsic i manipulació del DESA (Desfibril·lador Extern Semiautomàtic) per a 40 empleats de l’Ajuntament d’Alzira.
 
L’objectiu d’esta mesura és vetlar per la salut dels ciutadans en casos de emergència i fer front a possibles parades cardíaques que, de forma imminent poden sorprendre els ciutadans. Disposar d’equipaments mèdics per a intervindre a temps és fonamental per a salvar la vida en cas de patir una parada lluny d’un centre mèdic. 
 
La mort sobtada cardíaca suposa un important problema de salut pública. “La prioritat de l’Ajuntament és evitar que es repetisquen els casos que han ocorregut recentment i poder reacionar ràpidament i de la manera més efectiva possible al mateix lloc en què es produïx la parada. Cada minut és essencial en la recuperació”, assegura l’alcalde, Diego Gómez. 
 
Per a la distribució dels aparells s’ha tingut en compte l’afluència de ciutadans que fan ús de les instal·lacions i el tipus d’activitat relacionada amb l’esport físic. Els centres municipals als quals s’ubicaran els desfibril·ladors semiautomàtics externs són:
 
1.Piscina Municipal Coberta
2.Poliesportiu Jorge Martínez Aspar
3.Poliesportiu Fontana Mogort
4.Gran Teatre
5.Casa de la Cultura
6.Trinquet
7.Policia Local (portàtil)
8.La CLAU
 
 
Amb esta mesura Alzira comptarà amb el distintiu de ciutat cardioprotegida, un reconeixement que tramita l’empresa certificadora i l’atorga la Sociedad Española de Medicina y Seguridad del Trabajo (SEMST).