Alzira 18 de juliol del 2017 Des de la regidoria de Funció Pública i Organització s’ha traslladat, en compliment de la legislació vigent en matèria de coordinació d’activitats empresarials, tota una sèrie de mesures de prevenció i coordinació a les empreses d’esdeveniments i espectacles per a les Festes d’Alzira. Cal dir que és la primera vegada que s’ha tractat d’oferir un catàleg de normes que van des de la prevenció en riscos laborals, l’exigència de formació a les treballadores i treballadors, fins a mesures mediambientals de tractament de residus.
Recordem que l’Ajuntament va aprovar el passat mes de maig una moció per a exigir a la resta d’administracions més mesures per fer front a la sinistralitat laboral i en matèria de prevenció, i el reforç de l’activitat inspectora en les empreses per a que que es complisca de manera efectiva la llei de prevenció.
El regidor de Funció Pública i Organització, Ivan Martínez ha remarcat que “en el govern municipal s’ha introduït el servei de prevenció en l’Ajuntament, també s’ha establert la supervisió a les empreses contractades si compleixen la prevenció de riscos laborals. De la mateixa manera, els plans de formació en el 2016 van abastar a 740 treballadores i treballadors públics, el major nombre fins a la data; també s’han establert plans d’emergència en els principals edificis municipals; per primera volta, totes i tots els treballadors i treballadores de les empreses que s’han municipalitzat han passat les revisions mèdiques; s’ha encetat el pla per a una organització saludable; i, de la mateixa manera, s’han posat mesures per reduir la temporalitat dels contractes i s’han millorat les condicions salarials dels grups més baixos de l’Ajuntament ja en el 2017”.