Alzira porta l’educació emocional als centres educatius per a promoure actituds i habilitats positives i previndre les conductes violentes

  • Un monitor especialista de Creu Roja d’Alzira impartirà el taller a les aules de 5é de Primària dels col·legis de la ciutat
  • Es tracta de sessions de  dues hores de durada que es realitzaran fins al pròxim 4 de març

La Regidoria d’Educació i Infància portarà l’educació emocional a totes les aules de 5é de Primària dels centres educatius d’Alzira. Este dilluns va començar la campanya per a millorar les habilitats socials i l’autoconeixement entre els escolars, perquè «són ferramentes que permeten a les persones desenvolupar amb èxit la vida en societat». La Regidoria d’Educació i Infància organitza este taller de dues hores de durada i impartit per un monitor de Creu Roja d’Alzira, amb formació professional en este tipus de continguts. Per la situació de pandèmia, les sessions es faran presencials en cadascuna de les 22 aules de 5é de Primària que hi ha a Alzira, d’acord amb els protocols sanitaris en cada moment.

El taller d’educació emocional s’ha oferit a tots els centres públics i concertats de la ciutat per a l’alumnat de 5é de Primària per a la seua realització fins al 4 de març. Segons expliquen des del Departament d’Educació i Infància, es tracta d’una activitat «activa, dinàmica i participativa», que «busca en tot moment possibilitar un aprenentatge significatiu, pràctic i aplicable en la vida de l’alumnat». Els continguts que es treballen són l’autoestima i l’autoconeixement, la intel·ligència emocional i l’autoatenció, a través de la posada en pràctica de «les habilitats socials per a l’autogestió emocional, la consciència del sistema de creences i cognicions i la conducta com a resposta al medi». Es fa a l’alumnat «protagonista de la seua pròpia història i de les seues accions, i no una simple resposta a les coses que succeïxen a l’exterior», detallen. L’activitat pretén «promocionar actituds positives» i «practicar habilitats de comunicació per a la prevenció de conductes violentes i conductes perjudicials per a la salut en la infància de la nostra societat», assenyalen. El taller es programa com una activitat per a treballar el Dia Internacional de la Pau i la no-violència, que es va celebrar el dia 30 de gener.

L’activitat es correspon amb el compromís de l’Ajuntament d’Alzira amb els xiquets i les xiquetes com a Ciutat Amiga de la Infància i Ciutat Educadora, i pretén promocionar la salut entre els escolars i fer-los partícips d’este procés, tal com preveu el III Pla d’Infància d’Alzira.