Gestió Tributària

El departament de Gestió Tributària s’encarrega del control i aplicació de les ordenances fiscals.

Funcions

Entre les seues funcions estan l’elaboració i manteniment dels padrons fiscals, així com el control, redacció i actualització de les ordenances fiscals. D’altra banda s’encarrega del control i redacció de liquidacions tributàries, la resolució de recursos i reclamacions en matèria tributària i la tramitació de les sol·licituds de beneficis fiscals.

Serveis

  • Informació general i particular sobre les obligacions tributàries municipals: impostos periòdics i no periòdics.
  • Sol·licitar canvis en les dades dels rebuts corresponents a impostos i taxes municipals de caràcter periòdic: béns immobles (urbana i rústica), guals, vehicles, activitats econòmiques, taxa de fem.
  • Altes i alteracions en els padrons fiscals corresponents als tributs municipals.
  • Es facilita als contribuents el càlcul previ de les autoliquidacions de Plusvàlua (Impost sobre increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana)
  • Tramitació de les bonificacions i exempcions sol·licitades.
  • Busca de la major eficàcia i eficiència en la gestió dels recursos financers, econòmics i monetaris municipals.
  • Estudis tributaris.
  • Anàlisi d’inversions.
  • Recursos econòmics.
  • Finançament.
  • Liquidació de tributs.
  • Emissió de qualsevol tipus de justificants sobre el contingut de les bases de dades tributàries: documents compulsa, volants o certificats.

Legislació

  1. Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
  2. Reial Decret Legislatiu 1/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei del Cadastre Immobiliari.
  3. Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.
  4. Reial Decret 417/2006, de 7 d’abril, pel qual es desenvolupa el text refós de la Llei del Cadastre Immobiliari, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/2004, de 5 de març.